schorsing zoon bij voetbalclub

tjerre
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

schorsing zoon bij voetbalclub

#1 , 17 dec 2018 23:48

Onze zoon is lid van een sportclub. Na een meningsverschil tussen de voorzitter en mijzelf werd mijn zoon geschorst. De voorzitter stelde nieuwe regels op na een incidentje in de spelersgroep. Dit duurt nu reeds twee maanden. Als ik vraag hoelang dit blijft duren krijg ik het antwoord dat ze ermee bezig zijn en dat ik voor een delegatie van het bestuur moet komen vooraleer hij terug mag spelen. Als ik vraag wanneer dit zal plaatsvinden zeggen ze dat ik wel een uitnodiging zal krijgen. Graag zou ik mijn lidgeld terugkrijgen maar dat zien ze ook niet zitten. Ik heb eigenlijk geen zin me hierbij neer te leggen. Wat kan ik hiertegen beginnen en heb ik recht mijn lidgeld terug te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 18 dec 2018 08:15

Vrij eenzijdig verhaal.

Wat is er precies gebeurd? Maar vooral: welke tuchtsancties zijn er voorzien in het reglement van de club?

P.

tjerre
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2018 09:32

Er was een kindje die snoepjes meebracht en die uitgedeeld had in de kleedkamer. Papiertjes waren op de grond beland en niet in de vuilbak. Hierop mailde de voorzitter dat de ouders vanaf nu in de kleedkamer moeten zitten en hun kinderen helpen met aankleden, douchen en toezicht houden. Hierop heb ik gereageerd (per mail) dat ik dat niet zie zitten. Het zijn kinderen van 11 jaar. Mijn zoon ging altijd met de fiets naar het voetbal omdat het niet ver is en mijn partner en ik onregelmatige uren hebben en nog 2 kinderen hebben. Dit mocht niet meer omdat kinderen tot u13 moeten begeleid worden door een volwassenen. Ik antwoorde dat dit nergens te vinden is in het reglement. Ik werd uitgenodigd bij de voorzitter en is er dan na wat bekgevecht (altijd beleefd gebleven) werd beslist dat mijn zoon geschorst is.
In het reglement van de club ( dat we trouwens niet moesten ondertekenen) staat er niks over tuchtsancties.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 18 dec 2018 10:01

Stuur een aangetekend schrijven naar de club waarin u binnen de 14 dagen een oplossing eist. En dat u bij gebrek aan initiatief van hun kant de schorsing vanaf verzendingsdatum + 14 dagen als beëindigd zal beschouwen.
"sowieso" schrijf je zo.

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 18 dec 2018 10:02

En wat als TS dan gelijk krijgt?

Gaat dat dan, in het echt, iets verbeteren voor de zoon?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 dec 2018 10:16

Mijn persoonlijk gevoel is, als men waar ook gelijk krijgt dan is deze jongen verbrand in deze club.

Als deze jongen dit echt graag doet zou ik aanraden om naar een andere club uit te kijken, want 100% met de huidige club zal het nooit meer komen !
Wat niet weg neemt dat je dit lidgeld terug moet krijgen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tjerre
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 dec 2018 11:49

ja, de samenwerking tussen ons en de club zal niet meer gaan. Het enige wat ik wil is mijn lidgeld terug. Het zijn natuurlijk geen astronomische bedragen maar het gaat puur om het principiële. Mijn zoon is hier de dupe omdat de voorzitter geen tegenspraak dult.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 18 dec 2018 11:53

Aangetekend schrijven om het lidgeld terug te eisen dan. Als dat niet werkt en je wil er principekwestie van maken zal het vredegerecht worden.
"sowieso" schrijf je zo.

tjerre
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 dec 2018 14:52

ik zal eerst eens proberen met een aangetekend schrijven. Iemand een idee hoe ik deze het best opstel? Ik ben er niet zo vertrouwd mee.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”