Huis kopen met vriendin

T4HS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis kopen met vriendin

#1 , 17 dec 2018 09:45

Hoi allemaal

Samen met mijn vriendin wil ik een huis kopen en renoveren.
Het moeilijke hieraan voor mij is de verdeling van dit huis tussen mij en mijn vriendin.

Bijvoorbeeld mijn vader stelt voor:
240.000 lenen, ik en mijn vriendin samen. Geen inbreng van ons beiden.
Dan een persoon laten komen die kan zeggen wat er gerenoveerd kan worden voor 120.000 en die werken samen met mijn vader doen, zodat er gespaard op kan worden. Als er dan bvb 80.000 aan materiaal gebruikt is en het werk zelf doe, dan kan ik de rest van mijn geld laten staan.
Mijn vriendin zou er zelf niks insteken, maar wil uiteraard wel helpen alsook haar stiefpa.
Volgens mijn vader is het dan verdeeld 2/3 voor mij, 1/3de voor mijn vriendin.

Wat vinden jullie hiervan ?
Weet iemand een betere oplossing ?

Alvast bedankt.
Timothy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 dec 2018 09:49

Beste,

Ik zou voor een constructie gaan van 50% / 50%. U kan dan het geïnvesteerde stuk in renovatie laten voorafnemen bij een eventuele verkoop. Zorg dat hiervoor alles op papier staat en laat registreren bij de notaris. Indien u meer info wilt kunt u zich best laten informeren door jullie notaris, zo zal het duidelijk zijn voor beide partijen.

PS: als jullie beiden helpen lijkt het me dan ook fair om enkel de materiaalkost hiervoor op te nemen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”