achterhouden sleutel door ouders na verkoop woning

beagle76
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

achterhouden sleutel door ouders na verkoop woning

#1 , 13 dec 2018 15:51

Mijn huis werd verkocht maar mijn ouders waarmee ik een uitermate slechte band heb, hebben de reservesleutel van mijn huis nog altijd niet teruggeven ook al is de akte al een tijdje geleden verleden. Na herhaaldelijke pogingen om de sleutel terug te krijgen om hem aan de huidige bewoners te kunnen geven, reageren ze ofwel niet op berichten of ze geven aan dat ik die altijd mag komen ophalen. Omdat ik dat ophalen liever niet doe, heb ik voorgesteld hem op te sturen of in onze brievenbus achter te laten. Is er enige manier om de sleutel niet zelf te moeten ophalen maar toch in ons bezit te krijgen (via bijvb aangetekende brief)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2018 15:59

Voor de prijs van een aangetekende brief, kon je al een andere cilinder steken wat hooguit 2 minuten werk is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 13 dec 2018 16:09

Voor de prijs van een aangetekende brief, kon je al een andere cilinder steken wat hooguit 2 minuten werk is.

Maar waarom het nu gemakkelijk maken? Moeilijk kan toch ook? :roll:

En dat ze dan met de oude sleutels maar doen wat ze willen.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 dec 2018 16:20

Als nieuwe eigenaar van een woning is het altijd aangeraden nieuwe sloten te steken op alle buitendeuren. Ze ben je gerust. Mogelijks heeft uw koper dat al gedaan, of stuur hem anders een berichtje met de vraag dat te doen.
Nooit de oude cilinders laten zitten

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 13 dec 2018 16:23

Maak daar maar ineens elke nieuwe bewoner van, eigenaar of niet. Je weet nooit waar nog reservesleutels rondzwerven van vorige bewoners. Bespaart een hoop problemen.


Niemand, ook de verhuurder niet, heeft zaken in uw woning.

beagle76
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 dec 2018 16:31

De nieuwe eigenaars dreigen ermee verdere stappen te ondernemen als ze de sleutel niet krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 dec 2018 17:04

Dat meen je niet ?

Zeg dat hij verloren is met het verhuis !
Hoe kan men weten of er nog sleutels in omloop zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

beagle76
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 dec 2018 17:08

Omdat ik het gezegd heb bij de notaris bij de ondertekening van de akte.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 dec 2018 17:11

Omdat ik het gezegd heb bij de notaris bij de ondertekening van de akte.
Het is niet omdat u dit zei dat het zo is, je ouders kunnen dit allang in de vuilbak gekieperd hebben.

in de h**o 5€ voor cilinder met 4 sleutels, heb er zelfs nog een 5 tal liggen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 13 dec 2018 17:17

De nieuwe eigenaars dreigen ermee verdere stappen te ondernemen als ze de sleutel niet krijgen.

Komaan zeg, laat die mensen weten dat ze moeten stappen ondernemen voor hun eigen gezondheid. Tienduizend per dag, minstens. :evil: :evil: Wat zouden ze dan concreet ondernemen?

Waar zijn we mee bezig? En als je hen de sleutels in kwestie nog kon overhandigen, hoe weten zij dan dat er geen kopiën meer in omloop zijn bij vroegere babysits, huisvrienden, noem maar op.... ?

beagle76
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 dec 2018 18:14

Omdat ik het hen heb beloofd om het in orde te brengen en mij daar slecht bij voel dat het nog niet is gebeurd. Ik weet niet wat zij kunnen ondernemen van stappen. Maar het is een hoofdstuk dat ik wil afsluiten op een propere manier zonder de confrontatie te moeten aangaan met mijn ouders die de sleutel achterhouden.

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 13 dec 2018 18:22

Zoals al gezegd ; nieuw slot steken en hun de sleutels overhandigen.. Snel, eenvoudig en goedkoop.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 13 dec 2018 20:37

Of geef hun gewoon 2 € om bij Mister M....t een kopie te laten maken. Wat een zijkers seg.
Heb zo ooit eens aan een eigenaar , die ook zijn sleutel terugvroeg minstens 2 kgr oude sleutels afgegeven. Ik had in mijn wagen een doos met allemaal vakjes met reservesleutels voor iedere leegstaande woning in mijn regio, en dat waren er soms een 50 tal gelijktijdig (op 1600 panden) Eens terug verhuurd plaatsen die nieuwe huurders altijd een nieuw slot, en ik had dus een pak sleutels die nergens meer op pasten. Om te recycleren, smeet ik die dan in een doos, en bij gelegenheid sprong ik dan eens binnen op het containerpark. Nu die eigenaar heeft mijn hele doos gehad, en ik zegde hem dat zijn gevraagde sleutel daar ergens tussen zat. Heb er nooit meer iets van gehoord.

beagle76
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 dec 2018 11:31

Er wordt gedreigd met verdere stappen (mijn vriendin denkt aan een deurwaarder) als ze tegen vanavond geen sleutel hebben. De bereidheid tot medewerking van mijn ouders is momenteel nihil.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#15 , 17 dec 2018 11:49

Biedt ze een nieuw slot aan.
Gratis, met propere blinkende sleutels!
En laat uw ouders met rust.
Daarna concentreert u zich op èchte problemen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”