condens op.dubbele.beglazingbest

sallytje
Topic Starter
Berichten: 67

condens op.dubbele.beglazingbest

#1 , 12 dec 2018 10:58

beste

ik wil.graag mijn ei kwijt en misschien weten jullie wel raad.

ik verhuur een appartement met 2 slp waar ik heel tevreden over ben.prijs/ligging...

Enkel 1 groot probleem. de woning heeft allemaal.aluminium ramen wel dubbelglas maar elke dag sta ik op met heel veel condens aan de binnenkant. zowel het glas als het frame is kletsnat.

de ramen gaan ook alleen maar open via kiep schuin.

elke dag open ik mijn ramen voor verluchting en besteed ik tijd om al het water af te vegen. want merk al schimmel aan de onderhoeken langs het raam

s avonds slapen met het raam open is niet haalbaar (koud,lawaai) Deur open ik wel

de eigenaar kan moeilijk nieuwe ramen plaatsen. hij vindt met gemak een nieuwe huurder die hier geen probleem mee heeft

het bevindt zich echt in alle kamers. de siliconen zijn ook fel zwart en afgebroken door al dat water. heb het opnieuw gekit maar tevergeefs.

ik heb ook zo een elektrische machine dat vocht opneemt maar dit verbruikt veel elek en maakt veel lawaai + kan maar voor 1 kamer gebruikt worden

wil echt als het kan zelf het probleem oplossen maar weet niet hoe?
het zijn echt oude aluminium ramen.

echt jammer dit want zou hier graag blijven wonen.

ik onderhoud het appartement heel goed en de eigenaar weet dat maar elke dag s morgensvroeg met een emmer en spons in mijn handen word ik moe van

zie foto van het raam heb het water al half schoongeveegd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 dec 2018 12:15

Dit zijn nog ramen van de eerste generatie, zonder thermische onderbreking, en het dubbele glas zal ook wel van diezelfde periode zijn alhoewel al dubbel.
Deze ramen zijn absoluut niet te vergelijke met de huidige generatie qua isolatie, die omzeggens 0 (nul) is. Eigenaar is echter niet verplicht dit te veranderen.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 dec 2018 13:21

Er is inderdaad geen enkele verplichting naar de eigenaar toe, omdat het al dubbel glas is.

Misschien kan je hem wel overtuigen met een overzichtje van de bestaande premies? Als jij toevallig een beschermd afnemer bent (= je geniet van het sociaal tarief) of jouw basishuurprijs ligt onder de 500 euro per maand dan zijn de premies gevoelig hoger dan de standaard premies van de netbeheerder.

Misschien heeft de gemeente waar het appartement ligt ook nog een premie?

sallytje
Topic Starter
Berichten: 67

#5 , 12 dec 2018 13:36

bedankt voor jullie tips.
de ramen zijn zeker en vast niet thermisch onderbroken

helaas vreesde ik al dat er weinig aan te doen is

sallytje
Topic Starter
Berichten: 67

#6 , 12 dec 2018 13:47

ik ben geen beschermde afnemer en bedrag valt er boven. toch bedankt voor de info

sallytje
Topic Starter
Berichten: 67

#7 , 13 dec 2018 09:07

vandaag was het weer zover. alle ramen nat aan de binnenkant

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 13 dec 2018 12:39

Zolang als jij blijft uitademen in de slaapkamer, en het buiten koud is, zal je dat voorhebben. Oplossing: niet meer gaan slapen. :lol:

adizal

#9 , 13 dec 2018 12:53

Het enige dat kan gebeuren om uw probleem op te lossen is nieuwe ramen plaatsen met thermische onderbreking.
Plus de buitenmuur die dient ingespoten te worden met isolatie voor buitenmuren.
Dan ben je er vanaf, voor de rest is er geen afdoend middel.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 13 dec 2018 13:56

Muren inspuiten?

Bedoelt u de spouwen (als ze er al zijn) opvullen met een of ander product?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 13 dec 2018 16:10

Gezien je verhuurder bent, kan je zelf beslissen welke werken je laat uitvoeren. Het volstaat enkel de ramen en het glas te vernieuwen. Het isoleren van de buitenmuren zal niet veranderen aan de condens op uw glas. Dat is enkel maar nodig als er ook schimmel en zwarte plekken op de muur staan. Voor een ideale isolatie echter is alles nodig, dus zowel nieuwe ramen, super isolerende beglazing, buitenmuur isolatie of spouwisolatie en dakisolatie. Dus werk aan de winkel

adizal

#12 , 13 dec 2018 17:30

volgens ik versta huurt TS en is zij niet de eigenaar.
De eigenaar wil er niks aan veranderen, want hij vind gemakkelijk huurders die dat niet erg vinden..
Dus dat zegt genoeg...

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 13 dec 2018 20:26


ik verhuur een appartement met 2 slp waar ik heel tevreden over ben.prijs/ligging...
Haar eigen tekst in de openingspost

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#14 , 13 dec 2018 20:31

Voor een ideale isolatie echter is alles nodig, dus zowel nieuwe ramen, super isolerende beglazing, buitenmuur isolatie of spouwisolatie en dakisolatie. Dus werk aan de winkel
Talrijk zijn de gevallen waar spouwmuurisolatie achteraf de bron is van vochtige muren.
Reden waarom ik in een bestaand gebouw nooit een product zomaar in de spouw zal laten spuiten of blazen.
Teveel rotte muren gezien daardoor, soms zo erg dat de gevelsteen diende afgekapt om den brol terug te kunnen verwijderen!
Het originele doel van een spouw is ventilatie en afvoer van vocht, die rol is niet meer mogelijk wanneer de spouw wordt opgevuld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sallytje
Topic Starter
Berichten: 67

#15 , 13 dec 2018 22:14

oeps sorry verhuur moet huur zijn.

ben huurder

bedankt voor de tips

Terug naar “Huren”