Financiële vergoeding voor eventuele fout advocaat

chateau1977
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Financiële vergoeding voor eventuele fout advocaat

#1 , 11 dec 2018 16:58

Vonnis werd enkele weken uitgesproken. Het gaat hier over bouwkundig dispuut. In het vonnis werd 100% gevolgd wat de deskundige had voorgesteld. In dit verslag stond een periode van 7 dagen genotsderving. Ik heb destijds ook een mail gestuurd naar mijn advocaat dat de aannemer 5 dagen gewerkt heeft met bewijs via parlofoon. Echter heeft mijn advocaat niet gereageerd op de laatste conclusie van tegenpartij. Deze beweerde dat er slecht 2 dagen gewerkt was dus 2 dagen genotsderving. Omdat mijn advocaat daarop niet gereageerd heeft ben ik 5 × 150 = 750 euro kwijt. Mijn vraag is of mijn advocaat daarvoor aanprakelijk is en kan ik "eisen" dat ik die 750 van mijn advocaat krijg.

Is dit mogelijk via een bepaalde weg of is mijn advocaat niet verplicht die 750 euro te compenseren ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 dec 2018 20:06

Heb je bewijzen op papier van die bewering?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2018 21:46

mocht dit kunnen, dan zouden er zeer veel advocaten moeten betalen na een proces !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”