Prive vordering bij bedrijf in WCO

Forum_User
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Prive vordering bij bedrijf in WCO

#1 , 11 dec 2018 13:10

Ik heb een vordering voor een prive schuld op een persoon die een bvba heeft in WCO.
De persoon moet maandelijkse betalingen doen maar komt deze verplichting niet na.
Een arrest van de rechtbank laat mij toe om de hele schuld onmiddelijke op te eisen indien niet betaald wordt.
Wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2018 15:48

De privé persoon heeft niks te zien met de BVBA!!

Je kan dit vonnis laten betekenen en opeisen .

MAAR de kans dat door deze vordering de BVBA en de privé persoon zich failliet zal laten verklaren is dan ook uitermate groot , en dan heb je 0,0€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Forum_User
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2018 09:34

Bedankt voor de feedback.
Kan je als prive persoon failliet gaan?
Ik dacht dat een persoonlijke vordering altijd opeisbaar blijft en onderhevigi is aan gerechtelijke interesten.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 dec 2018 10:15

Bedankt voor de feedback.
Kan je als prive persoon failliet gaan?
Ik dacht dat een persoonlijke vordering altijd opeisbaar blijft en onderhevigi is aan gerechtelijke interesten
Neen een privé persoon kan niet failliet gaan !

MAAR een zaakvoerder van een BVBA is ook een zelfstandige, en die kan wel in faillissement gesteld worden, met als resultaat dat deze recht heeft op kwijtschelding, dan ben je er ook aan voor de moeite, en heb je ook niks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”