familielid opsporen tips

Margan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

familielid opsporen tips

#1 , 10 dec 2018 20:56

Hallo !

Ik had vroeger een broer die een 5 tal jaar geleden overleden is.
Mijn broer had één dochter waar wij goed mee overeen kwamen. Na de dood van mijn broer is zijn dochter verhuisd omdat ze voor een andere firma ( die ondertussen ook al nimmer bestaat) ging werken en zijn wij alle contact met haar verloren. Wij stellen ons al jaren de vraag waar ze zou uithangen en zouden graag terug contact met haar hebben.
Gsm-nummer is niet meer in dienst, e-mailadres bestaat nimmer. Facebook is ook niets te vinden wat wel logisch is aangezien ze vroeger vertelde dat ze er een afkeer van had van al die sociale media.
Gemeente kunnen ze ons natuurlijk om privacyredenen niet helpen en politie al evenmin.
Vrienden en kennissen van haar kennen wij niet aangezien ze toen we ze kende al verder weg woonde. De moeder van haar die gescheiden was van mijn broer was enig kind en is naar het buitenland vertrokken. De notaris zou ons wel kunnen helpen aangezien ze mede-eigenaar is van een nog liggend stuk bouwgrond. Maar of deze dat wil doen weet ik niet,trouwens het is geen optie om deze grond in een korte tijd te verkopen.

Wie kan ons tips geven ??
Er moeten toch andere manieren zijn om te weten te komen waar?
Nu was ik aan het denken dat ik indertijd naar de gemeente ging voor ruimtelijke ordening en dat daar toen haar gegeven stonden als ik info vroeg over die bouwgrond. Maar dit zou ondertussen ook al nimmer mogelijk zijn vanwege die nieuwe privacywetgevingen.

Graag wat tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 10 dec 2018 20:58

Stel dat u die bouwgrond wil verkopen, dan moet u toch haar gegevens kunnen bekomen?
Hallo notaris ?

Margan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2018 22:09

@ bosprocureur

Ik heb toch geschreven dat ik die bouwgrond nog niet wens te verkopen?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#4 , 11 dec 2018 06:37

Ik heb toch niet geschreven dat u hem ook effectief wil verkopen? U doet gewoon een vingeroefening, en verzamel de nodige gegevens.


En u overweegt rustig wat u wil doen. En als alles vlot loopt, ontvangt u een hernieuwd familielid rond de kerstboom :D :D .

Of rond de winterboom voor de puristen.

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 dec 2018 12:08

Volgens mij kan je zelfs via Myminfin een lijst opvragen van mede-eigenaars van een perceel waar je zelf ook eigenaar van bent, inclusief adresgegevens.

Margan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 dec 2018 20:20

@ bosprocureur toch bedankt had het wat verkeerd begrepen.

Lenniek , ja ben er vandaag ook opgekomen om het via die weg te doen ,maar ben niet zeker of er adresgegevens bij staan. Heb al geprobeerd, maar blijkbaar lukt het niet om via je digital Id op myfin te komen.
Blijkbaar hebben meer mensen daar last van.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 11 dec 2018 21:51

Lukt wel via tax-on-web. Er staan geen adresgegevens bij, alleen de namen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 dec 2018 09:37

@ bosprocureur toch bedankt had het wat verkeerd begrepen.

Lenniek , ja ben er vandaag ook opgekomen om het via die weg te doen ,maar ben niet zeker of er adresgegevens bij staan. Heb al geprobeerd, maar blijkbaar lukt het niet om via je digital Id op myfin te komen.
Blijkbaar hebben meer mensen daar last van.
Myminfin werkt niet met alle browsers even goed (best is chrome) en je moet ook zorgen dat de eId software up to date is.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”