opzegging huurcontract gagagebox

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

opzegging huurcontract gagagebox

#1 , 10 dec 2018 11:53

Beste,

Eerst hebben wij een huurcontract van een appartement waarbij een paar jaar later na het vrijkomen ervan een garagebox mochten huren achter het gebouw.
Deze zoals vermeld loopt samen met het huurcontract van het appartement.
huur appartement aangegaan op 31.07.2013 en garagebox 01.11.2017. beiden op naam van mijn vriendin 2de verdiep , ik zelf woon 1ste verdiep.
Nu na heksenjacht e.d. beslist de huisbaas huur box op te zeggen per email dd 09.12 jl en eindigend op 01.03.2019.
Den druppel als ik het zo mag zeggen is dat een aantal keren de auto van mijn moeder (ook wonend op eerste verdiep) waarvan ik bestuurder ben een gemerkt is geparkeerd voor ingang van gebouw naast de doorgangspoort die naar de boxen leiden.
Nu, mag dat zomaar? bestemming van de garage is ook anders dan vermeld in contract, maar daar had Ilse toelating voor gekregen.
EN hij stuurt deze mail naar mij terwijl ik van rechtswege niets mee te maken heb daar deze verhuurd wordt door mijn vriendin, 2de verdiep.
Als dit voor de vrederechter zou komen, krijgt hij volgens mij ongelijk daar hij niet de juiste persoon aangeschreven heeft ,Toch?
ik hoop dat het een beetje duidelijk is en kijk uit naar jullie feedback.

met vriendelijke groeten,
Jesus Otero

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 10 dec 2018 12:07

hoeveel huur betaalt u?
of : hoeveel huur betaalt "Ilse" ,

per maand? per jaar? trimestrieel?

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2018 12:09

maandelijks samen met huur en onkosten appartement 60€

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6857

#4 , 10 dec 2018 12:19

Weet u wat ?

Wijs de verhuurder nu op zijn fout, dat hij uw vriendin kan opzeggen. Als hij zich nu een beetje beter bevraagt, geeft hij haar een opzeg van één maand, en kan u sneller iets anders gaan zoeken.

Als het een maandhuur betreft, voor een garage, is de opzegperiode m.i. ook welgeteld één maand.

En, die paragraaf over de auto van uw moeder, daar kan ik geen touw aan vastknopen. Misschien, als het voor u belang heeft , eens herformuleren?

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 dec 2018 12:28

dat is het juist ik, wij willen deze niet opgeven en er is toch geen oorzakelijk verband mogelijk tussen auto, eigendom van mijn moeder en Ilse die haar garagebox daardoor moet opgeven.
kunnen wij dit aanvechten via vredegerecht op zowizo verloren zaak?
er is ook geen plaatsbeschrijving opgesteld geweest dus nodige herstellingen niet meer nodig? of wel

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 10 dec 2018 12:29

1. Uw vriendin huurt een appartement en een garagebox.
2. Wat staat in huurcontract appartement ivm die box (ik veronderstel niets...)
3. Indien de box zonder vermelding in het huurcontract appartement wordt verhuurd is het een verhuur die valt onder het gemeen recht en niet onder de huurwetgeving.
Gevolg: box is maandelijks opzegbaar (tenzij apart schriftelijk contract voor de box waarin anders wordt bepaald).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 dec 2018 18:45

1) idd mijn vriendin huurt beide
2) idd in het huurcontract app staat niets vermeld over de box aangezien en ook geen vrij was op dat moment.
3) anderzijds staat wel in contract box en ik citeer: huurovereenkomt ,dd..., en loopt samen met huurovereenkomst van het apparrtement.

dus link wordt gelegd via box contract naar app contract

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 10 dec 2018 19:39

punt 3 geeft u een poot om op te staan
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 dec 2018 21:57

oke we geraken ergens, dus wat raad u mij aan als volgende stap of stappen?

1 hun op de vingers tikken omtrent het naar de verkeerde persoon geschreven te hebben?
2. hen laten weten niet akkoord te zijn?
3 vragen om hun beslissing te herzien
4 indien negatief feedback..?...

alvast bedankt voor niet enkel het advies maar ook het tempo feedback wordt gegeven, niets dan lof en zal het zeker en vast doorvertellen aan wie het horen wil

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#10 , 10 dec 2018 22:05

Uw vriendin moet erop wijzen dat volgens overeenkomst de garagebox samen met het appartement wordt verhuurd ingevolge vorig punt 3.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bosprocureur
Berichten: 6857

#11 , 10 dec 2018 22:07

M.i. kan u niets worden verweten als u helemaal niets doet. Onbeleefd wel, maar who cares ? Nu ja,... :oops:

Uw vriendin huurt, u huurt niet (toch geen box).

dat is natuurlijk alleen uitstel van executie, maar een maand of drie vier wint u wel. De sympathie van uw verhuurder verliest u wel definitief. :twisted:

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#12 , 10 dec 2018 22:11

en dus het enkel opzegbaar is volgens zelfde spelregels als voor het opzeggen van contract appartement?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#13 , 10 dec 2018 22:12

Dat is wat ik schreef en waarom ik eerst vroeg of het huurcontract van de box een uitbreiding is van de eerdere polis.
Wat u bevestigend heeft beantwoord.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

otero jesus
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#14 , 12 dec 2018 02:13

ok bedankt en als laatste voor alle zekerheid, wat betekend deze citaat;

",de partijen komen uitdrukkelijk overeen dat dit huurcontract niet onderworpen ,zal zijn aan de handelshuurwet"

alvast hartelijk dank en nu eens gebruik maken van Jureca

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#15 , 12 dec 2018 12:46

Dat je het pand niet mag gebruiken voor handelsdoeleinden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”