gebrekkige post bezorging bpost

LeenW
Berichten: 12828

Re: gebrekkige post bezorging bpost

#16 , 10 dec 2018 19:46

Met interesse heb ik de reacties gevolgd.
Je snapt wel dat ik ontevreden ben met de gang van zaken.
Dat een post bezorger bijna de status heeft als deurwaarder (het is
ter verzending aangeboden en daardoor bezorgd) vervreemd mij.
Ik zie hier regelmatig dat busjes van bpost zomaar post zakjes langs de straat gezet wordt
en zonder toezicht gelaten wordt uren later pikt de postbezorger het met de
e-bike op.
vreemde situatie en de burger is de dupe
Daar hebt u wel een punt. Vroeger was de Post een overheidsbedrijf en was de postbode dus een ambtenaar. Met het wegvallen van het statuut, vervalt ook een deel van de verantwoordelijkheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#17 , 10 dec 2018 21:06

Met interesse heb ik de reacties gevolgd.
Je snapt wel dat ik ontevreden ben met de gang van zaken.
Dat een post bezorger bijna de status heeft als deurwaarder (het is
ter verzending aangeboden en daardoor bezorgd) vervreemd mij.
Ik zie hier regelmatig dat busjes van bpost zomaar post zakjes langs de straat gezet wordt
en zonder toezicht gelaten wordt uren later pikt de postbezorger het met de
e-bike op.
vreemde situatie en de burger is de dupe
Die zakjes die zogenaamd achtergelaten worden zijn overlast zakken. een postbode kan natuurlijk niet de post van zijn ronde in één keer opnemen, daarvoor worden op vastgestelde plaatsen zakken gedeponeerd, met het vervolg van zijn ronde meestal in een winkel of dergelijke. Dit is altijd al zo geweest
Een postbode heeft helemaal de status van deurwaarde niet, hij dient bij afwezigheid van de klant van een aangetekende zending, een bericht van afwezigheid in de bus te deponeren. De postbode maakt hier een fout door geen bericht achter te laten.

adizal

#18 , 10 dec 2018 21:17

Met interesse heb ik de reacties gevolgd.
Je snapt wel dat ik ontevreden ben met de gang van zaken.
Dat een post bezorger bijna de status heeft als deurwaarder (het is
ter verzending aangeboden en daardoor bezorgd) vervreemd mij.
Ik zie hier regelmatig dat busjes van bpost zomaar post zakjes langs de straat gezet wordt
en zonder toezicht gelaten wordt uren later pikt de postbezorger het met de
e-bike op.
vreemde situatie en de burger is de dupe
Daar hebt u wel een punt. Vroeger was de Post een overheidsbedrijf en was de postbode dus een ambtenaar. Met het wegvallen van het statuut, vervalt ook een deel van de verantwoordelijkheid.
Dat klopt, de post heeft enorme problemen met het vinden van uitreikers postbodes. Veel mensen zien het niet zitten om voor een loontje van 1400 € vroeg in de morgen om 4 u op te staan om dan met eigen middelen naar het uitreikingskantoor te gaan en vandaar uit te vertrekken met fiets of ander vervoer naar hun dienstronde die toch soms wel 10 km verder gelegen is.
Wie ze nog wel vinden zijn mensen die dat jobje als springplank gebruiken om toch maar werk te vinden en zo vlug mogelijk ergens anders aan de bak te kunnen komen. Het zijn vervangers, die vandaag hier werken en morgen daar, die nemen het niet zo nauw met de regels en vegen hun voeten daar aan, het resultaat heeft TS dus meegemaakt.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 dec 2018 09:57

Je kan aan die portier vragen naar de Chef van de uitreiking om een beklag te maken.
Toen ik jaren geleden problemen had met één bepaalde postbode (op een andere palats dan waar ik nu woon), ben ik naar het plaatselijke postkantoor gegaan en heeft de postmeester mijn klacht opgevolgd. Ik denk dat een postmeester beter geplaatst is om één van "zijn" postbodes terecht te wijzen dan een "chef van uitreiking"...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

adizal

#20 , 11 dec 2018 10:10

Je kan aan die portier vragen naar de Chef van de uitreiking om een beklag te maken.
Toen ik jaren geleden problemen had met één bepaalde postbode (op een andere palats dan waar ik nu woon), ben ik naar het plaatselijke postkantoor gegaan en heeft de postmeester mijn klacht opgevolgd. Ik denk dat een postmeester beter geplaatst is om één van "zijn" postbodes terecht te wijzen dan een "chef van uitreiking"...
Postmeester is inderdaad de hiërarchische meerdere van de chef uitreiking.
Maar deze gaat de zaak doorgeven aan .....De chef uitreiking...omdat deze laatste de zaak zal moeten onderzoeken....
Ik heb 44 jaar bij de post gewerkt...probeer me nu niet wijs te maken hoe het werkt...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 dec 2018 10:13

Voor zover ik weet heeft ieder postkantoor een postmeester, niet? Geen idee wat een "chef uitreiking" doet, maar als ik dit zo lees, is die niet meteen in de buurt? Dan is het volgens mij handiger om de postmeester aan te spreken...

In mijn geval heeft had de postmeester de betrokken postboder RECHTSTREEKS aangesproken en de zaak niet doorgegeven aan iemand anders.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 dec 2018 10:20

Het probleem is dat er veel veranderd is, vroeger op den buiten vertrok de uitreiking van uit het postkantoor!.

Nu bv Sint-Laureins ( 9980) heeft een postkantoor maar de uitreiking gebeurt van het uitreikingskantoor Waarschoot (9950), dit is +15 km verder en daar is geen postmeester.

De meeste uitreiking kantoren zitten nu op de industrie parken, vb Maldegem, waarschoot enz..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adizal

#23 , 11 dec 2018 10:31

Het probleem is dat er veel veranderd is, vroeger op den buiten vertrok de uitreiking van uit het postkantoor!.

Nu bv Sint-Laureins ( 9980) heeft een postkantoor maar de uitreiking gebeurt van het uitreikingskantoor Waarschoot (9950), dit is +15 km verder en daar is geen postmeester.

De meeste uitreiking kantoren zitten nu op de industrie parken, vb Maldegem, waarschoot enz..
Neen daar zit geen postmeester, maar wel een verantwoordelijke van het uitreikings kantoor.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 11 dec 2018 10:36


Neen daar zit geen postmeester, maar wel een verantwoordelijke van het uitreikings kantoor

.
Ik weet niet hoe dit juist zit, maar ik denk dat deze zelfs van geen postkantoor meer afhangen.

In Waarschoot een zeer groot uitreikingskantoor, stad Eeklo, Watervliet, Sint-Laureins, Lembeke, Kaprijke, Balgerhoeke, Zomergem, Lovendegem, enz die postbodes komen allemaal vanuit Waarschoot.
Dus die gaan wel geen postmeester hebben zeker
.


Waarschoot -

Bpost opent in oktober dit jaar een nieuw distributiecentrum in Waarschoot.

Vanuit de oude gebouwen van Creve Drinks zal de post vertrekken naar negengemeenten in onze regio. Het personeel van de bestaande centra verhuist mee naar Waarschoot
Laatst gewijzigd door denlowie op 11 dec 2018 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 11 dec 2018 10:54

TS kan best gewoon naar het lokale postkantoor gaan en daar melden dat er een probleem is met de postbedeling. TS kan daar dan ook vragen wat er met haar klacht zal gebeuren / wie dit zal opvolgen. Ik denk dat de mensen aan het loket wel zullen weten hoe het verder moet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 11 dec 2018 11:19

de ombudsdienst voor de postsector

Als u niet tevreden bent over de manier waarop uw klacht door het bedrijf werd behandeld, of over het resultaat ervan, kan u gratis in beroep gaan bij de ombudsdienst voor de postsector, die werd opgericht door de wet van 21 maart 1991.
Ombudsdienst voor de postsector (OMPS)
NORTH GATE II
KONING ALBERT II-LAAN 8 BUS 4
1000 Brussel
www.smspo.be
0470 18 20 17
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#27 , 11 dec 2018 13:16

Ik woon in de polder op de grens in oogreikte nergens iets te zien buiten land, en heb nog NOOIT iets voor gehad met Bpost. en heb toch redelijk nog wat post.
Atypische situatie
Kan snel veranderen met andere postbode(s)

Hier (kleine stad) staat post gewoon open & bloot op straat, iedereen kan dat meenemen, postzakken staan zelfs open ...
Belandt in foute postbussen , van 3 straten verder, of van de andere kant van 't stad.

Pakjes worden eerst half België rondgestuurd, 24 uur levering wordt 5, 6 dagen ...
Of staan grijpensklaar voor de deur terwijl ze zogezegd opgehaald kunnen worden in postkantoor (briefje in bus)
Heel België aanschrijven ivm leveringsopties pakjes ... en die keuzes dan niet volgen bij bestellingen !

Chaos rond de onmiddellijke inningen is ook nog niet voorbij.


Bpost is in ijltempo een totaal onbetrouwbare partner geworden.
(doen ook zaakjes met dé betaalfraude dienst par excellence, Western Union, dat zegt eigenlijk al genoeg)

Desondanks besliste regering om vaste termijnen te zetten op leveringen ivm gerechtelijke procedures door Bpost ...

WP002
Berichten: 1479

#28 , 13 dec 2018 07:57

Ik heb in elk geval geen goed woord over voor bpost. Als ik tegenwoordig een pakje moet verzenden dan gebruik ik een andere koeriersdienst, er zijn er genoeg. Dat is bovendien nog in veel gevallen goedkoper. Op wat men naar mij stuurt, daar heb ik uiteraard geen vat op. Spijtig genoeg. En dan nu weer die zotternij van die priorzegels. Men gaat dus extra tijd en moeite steken in de post te trissen tussen dringend en niet-dringend waar men beter moeite zou steken in de boel te bedelen, en als klap op de vuurpijl gaat de prijs omhoog. Meer betalen voor minder service!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 13 dec 2018 12:01

Bpost scoort ondermaats in UN onderzoek

Betrouwbaarheid postdiensten 70%
NL en F zijn 90% of beter ...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026662

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#30 , 14 dec 2018 09:40

'k Zou de cijfers van pakketdiensten wel eens willen zien. Ik krijg meerdere pakjes per maand, gestuurd vanuit alle hoeken van de wereld, en ik denk dat ik alle pakketdiensten wel al eens aan de deur gehad heb. Ik heb ook alle mogelijke mistoestanden al meegemaakt: pakjes over de haag gegooid, pakjes bij de buren afgegeven zonder een briefje in de bus achter te laten, pakjes gewoon aan de voordeur, helemaal nat van de regen. Pakjes gestolen (omdat ze mogelijk aan de voordeur achtergelaten werden), etc, etc...

Maar alle bovenstaande incidenten waren niet met BPost, maar met andere pakketdiensten. PostNL is gewoon een ramp, om maar iets te zeggen (gooien pakjes over de haag of laten ze verdwijnen). Dus om nu te zeggen dat het atypisch is als BPost hun werk goed doet, vind ik wel héél erg kort door de bocht. Er zullen ongetwijfeld wantoestanden zijn, zoals je in elk groot bedrijf hebt, maar algemene regel is dit zeker niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”