Ontslag onderling akkoord en invaliditeit

Bijzonder
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag onderling akkoord en invaliditeit

#1 , 08 dec 2018 13:39

Beste
Ik sta op invaliditeit sinds 8/2018 en vanaf 1/1/19 verlaat ik de firma in 'onderling akkoord' zodat ik alles kan loslaten en hopelijk volledig genees.
Mijn werkgever is bereid mij nog een financiële tegemoetkoming te geven ondanks het ontslag niet uitgaat van zijn kant.

Mijn vraag:
1) wat zijn de gevolgen voor mijn invaliditeitsuitkering? Wordt deze gewoon doorbetaald zolang ik ziek ben (ongeacht de vergoeding doe mijn werkgever mij betaald) .

2) moet ik mij al opgeven als werkzoekende bij rva als ik nog op invaliditeit sta?

Dank u wel

Mvg
Laurence

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 dec 2018 15:32

Als je ziek bent en je werkgever doet nog een tegemoetkoming moet je dit melden bij de ziekenbond, want maanden nadien zouden ze dit toch zien en dan is het terug betalen.

Zolang je op ziekenbond bent moet je u niet u niet inschrijven als werkzoekende bij de VDAB
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bijzonder
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2018 22:26

@denlowie. Bedankt voor je reactie.

In hoeverre houdt de ziekenkas dan rekening met de tegemoetkoming en hoe lang?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2018 09:26

@denlowie. Bedankt voor je reactie.

In hoeverre houdt de ziekenkas dan rekening met de tegemoetkoming en hoe lang?
Dit kan afhangen van wat je werkgever je heeft !

Maar je wacht tot je centen heeft gekregen, en dan pas kan je zien wat je heeft en heb je nog steeds de tijd om dit te melden als het wel de moeite is natuurlijk, je werkgever kan nu zeggen wat hij wil zolang er niets word betaald heb je ook niks !

Ik ben wel verstomd dat U ZELF de opzeg gegeven heeft tijdens je ziekte !!

Dit kan je nog parten spelen hoor !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”