opzeg huur

Mokyto
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

opzeg huur

#1 , 07 dec 2018 10:11

Beste,

Op 22 november 2018 heb ik een aangetekend schrijven gestuurd naar de eigenaar van de woning ivm met de huuropzeg. Deze gaat in op 1 december 2018 om te eindigen op 28 februari 2018, dit staat ook in dit schrijven. Is een contract van 3 jaar en ik weet dat ik een schadevergoeding van 3 maand moet betalen wegens vroegtijdige opzeg in het eerste jaar. Op 26 november 2018 is deze brief aangeboden geweest door postbode om 12 uur 51. Heb hiervan bewijs. On line bij de post staat dat de eigenaar tijd heeft tot 11 december 2018 om deze brief af te halen. Nog steeds niet gebeurd. Zit wel al in mijn opzeg en tegen het einde van de maand zou ik verhuizen. Nu is mijn vraag ben ik in orde. Wat moet ik doen als dit aangetekend schrijven niet wordt afgehaald? Moet ik die 2 maanden huur (januari en februari) nog betalen? En wat met de sleutels? Eigenaar is nooit bereikbaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 dec 2018 10:39

Het maakt niet veel uit of de verhuurder de brief gaat afhalen of niet. U heeft uw opzeg regelmatig gedaan. Het spreekt voor zich dat het niet afhalen op geen enkele wijze een impact heeft op het al dan niet verschuldigd zijn van huur of opzeggingsvergoeding.

Probeer de verhuurder te contacteren voor een afspraak inzake de plaatsbeschrijving en de sleutel. Gewoon in de bus gooien gebeurt in de praktijk maar ik raad dat af.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 07 dec 2018 10:42

Het is de datum van eerste aanbieding die telt.
U moet uiteraard huur blijven betalen tot einde contract en dat is tot en met februari, alsook tot dan aangesloten blijven op de nutsvoorzieningen.
Best stuurt u een kopie van uw opzeg naar de verhuurder per gewone post met de vermelding dat het een kopie van uw AS is en dit om de kennisname te verzekeren.

Reclame

Terug naar “Huren”