ontslag

74bart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ontslag

#1 , 02 dec 2018 07:15

ik heb zelf ontslag genomen bij mijn werkgever . Nu heb ik mij vergist van einddatum van mijn opzegperiode , ik had 30 november erin gezet en het moest 14 december zijn . Nu zegt de baas mij telefonisch dat ik niet meer voor hun mag werken vanaf 30 november , maar heb al door andere te horen gekregen als ik mij niet aanmeld dat hij recht heeft op schadevergoeding ? Wat kan ik en mag ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 02 dec 2018 12:16

Als je wettelijke opzegtermijn pas op 14 december afloopt ga je maandag terug werken en argumenteer je dit aan je leidinggevende. Anders ben je onwettelijk afwezig met alle gevolgen vandien.

Als op 30 november je wettelijke opzegtermijn afgelopen was zit je tot de aanvang van je volgende job zonder werk en zonder inkomen wat je baas wil je niet meer. Ga dan wel even langs bij je mutualiteit met de vraag wat je moet doen om in regel te blijven in die tussenperiode.


Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 dec 2018 11:32

1) ik had 30 november erin gezet en het moest 14 december zijn .

2) als ik mij niet aanmeld dat hij recht heeft op schadevergoeding ? Wat kan ik en mag ik doen?
1) de kennisgave moet het begin en de duur van de opzeggingstermijn vermelden, nooit de einddatum vermelden

2) je dient een verbrekingsvergoeding te betalen voor de resterende opzeggingstermijn, aanbieden kan je proberen maar werkgever hoeft zich daar niks van aan te trekken.

je hebt ook geen recht op een uitkering gelet op art 44 kb 25/11/1991
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”