Telefonische verkoop paard

Paarden
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Telefonische verkoop paard

#1 , 01 dec 2018 19:17

Vraag: ik wou mijn paard verkopen. Er is een koper voor en telefonisch komen we prijs en voorwaarden overeen. Koper heeft het paard niet gezien. Hij vraagt om een mail te sturen met hetgene dat we hebben afgesproken. Deze verstuur ik niet omdat ik het paard niet meer wil verkopen. De vraag is of dit een bindend contract is of niet? De koper dreigt er mee naar de rechtbank te gaan. Grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 01 dec 2018 19:27

Een mondeling akkoord is even geldig als een schriftelijk.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 01 dec 2018 19:42

... maar is natuurlijk meestal niet te bewijzen tenzij het gesprek opgenomen werd.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 dec 2018 19:44

Maar er zijn misschien wel enkele mails die zou kunnen gelinkt worden ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 01 dec 2018 19:47

De vraag is of het een bindend contract is, het antwoord daarop is ja.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 01 dec 2018 22:19

De vraag is helemaal niet of het een bindend contract is.

De vraag is om de TS manieren heeft om het contract niet uit te voeren.

Het antwoord is ja, want het kan op basis van bovenstaand relaas niet bewezen worden. Los van het bestaan, kan het dus niet in rechte worden afgedwongen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

LeenW
Berichten: 12828

#7 , 01 dec 2018 22:47

De vraag is helemaal niet of het een bindend contract is.
De vraag is of dit een bindend contract is of niet?

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#8 , 01 dec 2018 22:51

De vraag is helemaal niet of het een bindend contract is.
De vraag is of dit een bindend contract is of niet?
De TS vraagt niet wat ze denkt te vragen. Of denkt u dat hij/zij geïnteresseerd is in een rechtstheoretische uiteenzetting over het principe dat contracten solo consensu ontstaan? Dat lijkt me zeer uitzonderlijk. :D

De vraag is of het in rechte kan worden afgedwongen, gelet op het dreigement van de rechtbank.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 01 dec 2018 23:12

De vraag is helemaal niet of het een bindend contract is.
De vraag is of dit een bindend contract is of niet?
De TS vraagt niet wat ze denkt te vragen. Of denkt u dat hij/zij geïnteresseerd is in een rechtstheoretische uiteenzetting over het principe dat contracten solo consensu ontstaan? Dat lijkt me zeer uitzonderlijk. :D

De vraag is of het in rechte kan worden afgedwongen, gelet op het dreigement van de rechtbank.
Ik ga steeds uit van de goede intenties van vraagstellers, daarom dat ik ervan uit ga dat de vraag is "is er nog een manier op deze overeenkomst te annuleren?", niet "is er een manier om mij hieruit te foefelen?".

Paarden
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 dec 2018 07:31

Als men een telefonisch bericht opneemt moet men dit dan niet eerst melden? Er is geen enkele mail dat zou gelinkt kunnen worden aan het gesprek.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 02 dec 2018 07:54

Als men een telefonisch bericht opneemt moet men dit dan niet eerst melden? Er is geen enkele mail dat zou gelinkt kunnen worden aan het gesprek

.
normaal neemt men deze telefoons niet op, neen als je zelf deelneemt aan een gesprek hoef je dit niet te melden !

Als men niks kan linken zoals je schrijft, zou ik er niet wakker van liggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Paarden
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#12 , 02 dec 2018 08:06

Het is wel een prof ruiter dus deze kent misschien wel de knepen van het vak.

eylis
Berichten: 8840

#13 , 02 dec 2018 09:32

Ach, het loopt wel los. Het ruiterwereldje wat kennende, denk ik dat de kandidaat koper bog even druk wil zetten om u te ovetuigen alsnog te verkopen. Hij zal dat niet voor de rechtbank brengen want het initieel telefoongesprek is 99% kans, niet opgenomen.

Terug naar “Consumenten Koop”