opzegtermijn

74bart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

opzegtermijn

#1 , 01 dec 2018 15:00

ik ben werknemer en heb mijn ontslag ingediend , nu had ik mij vergist van opzegtermijn ik had 4 weken opgezet , volgens de Belgische wet zou ik 6 weken moeten doen . Dit betekent dat ik op dit moment nog 2 weken moet . Nu heeft mijn werkgever mij vandaag gecontacteerd en gezegd dat ik vanaf 30 november uit dienst ben . Hier is nooit iets schriftelijk van bevestigd , hij heeft alleen mij vandaag 1 december een sms bericht gestuurd . Nu weet ik dat ik als ik mijn opzegtermijn niet uit doe normaal de niet gepresteerde dagen hem aan brutoloon moet terug betalen Ik ga morgen hem wel een bericht en mail sturen en mij ziek melden . Maar is dat allemaal wettelijk wat hij doet?????????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 dec 2018 22:38

Waarom zou dat niet wettelijk zijn wat je baas doet?
Hij reageert schriftelijk, op een "moderne" (alhoewel... alweer verouderd in feite) manier en bevestigt je opzeg.

Er zijn 2 opties:
Of je werkgever doet er niets mee, en dan ben je ervan af.
Maar dit weet je nooit zeker.

Of jij verwittigt je ex-werkgever, en zegt hem dat je een te korte opzeg gegeven hebt, en waarbij je voorstelt hoe je dit zal oplossen.
Je kan vragen om het zo te laten, dan zal er niets gebeuren (maar zorg wel dat je dit schriftelijk hebt).
Of je kan vragen om nog 2 weken te gaan werken daar.
Je ziek melden voor 2 weken is geen oplossing alvast.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 dec 2018 22:50

Je hebt je arbeidsovereenkomst niet opgezegd (volgens de wettelijk vastgelegde opzegtermijn), maar eenzijdig verbroken.De overeenkomst is ten einde en er is geen loon meer verschuldigd van de werkgever tegenover jou. Je kan ook niet meer gaan werken of je ziek melden; er is geen overeenkomst meer.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”