Voornaam dochter

johnno76
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Voornaam dochter

#1 , 30 nov 2018 09:23

In de kleuterschool weigeren ze mijn dochter bij volledige voornaam te noemen (dubbele voornaam) vader en moeder hebben evenveel rechten. Moeder wil enkel eerste deel naam en school zegt dat ik dit maar via rechtbank moet aanvechten . Is het niet de voornaam op paspoort die voorgaat als ouders geen overeenkomst hebben daarover.
mvg
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 30 nov 2018 09:40

Waarrond maken sommigen al problemen... Als ze ouder is, zal ze zelf wel beslissen. Ga je nu echt advocaten zonder enige reden rijk maken? Zijn er geen echte problemen, of heb je ze nog niet ontdekt?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

artemis
Berichten: 3294

#3 , 30 nov 2018 09:51

Ik heb 4 voornamen.
Mijn moeder is zelfs nooit naar haar officiële voornamen genoemd geweest.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 nov 2018 11:23

Ik heb pas bij heb het opmaken van de doodsbrief van mijn vader zijn officiële voornaam vernomen, en hij was 69 jaar

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2018 11:48

Ik heb pas bij heb het opmaken van de doodsbrief van mijn vader zijn officiële voornaam vernomen, en hij was 69 jaar
Bij mij zal dit het zelfde zijn, ik denk niet dat mijn zoons mijn echte voornamen kennen, de eerste wel, ondanks die ook nooit heb gebruik sinds ik in 1958 aan het werken bent, mijn zaak had de naam van mijn bijnaam etc..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 nov 2018 12:11

Met alle respect, maar dit is een conflict tussen u en de moeder. Laat de school hierbuiten, want zij hebben hier niets mee te maken.

Wat was je van plan? De school voor de rechtbank dagen, hiervoor? Ik vrees dat je van de rechter wel eens een stevige uitbrander zou kunnen krijgen, hiervoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nevea2
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 nov 2018 13:21

Sorry, maar dit vind ik een beetje belachelijk! Voor zoiets ga je Hopenlijk niet naar de rechtbank. Bespreek het met de moeder!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 30 nov 2018 15:41

Als ik zo TS zijn oudere posts lees, blijkt hij totaal niet overeen te komen met zijn ex, en hij probeert dat blijkbaar op alle mogelijke manieren te uiten..

Joeri_J
Berichten: 650

#9 , 30 nov 2018 15:52

Langs andere kant, als op uw paspoort de naam "Ann-Sophie" staat,
en afhankelijk van de leeftijd van 't kind,

als 1 ouder de naam Ann-Sophie gebruikt om het kind aan te spreken
en de andere hoort toch liever 'Sophie' (of Ann) hoort en dit ineens gebruikt,
en de school 1 ouder volgt, en afwijkt van wat de officiele naam is...

als dit mag, dan mag elke gescheiden ouder, de naam laten afwijken van het officiële...

johnno76
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 dec 2018 13:51

Dit moeder weigerd te communiceren in alle opzichten. Als ze daar word genoemd naar eerste naam en dan ergens anders beide is dat niet echt makkelijk voor dochter. Was steeds 2namen tot ex er van door ging en het veranderde.
ik vind als we er niet over spreken dat het naam paspoort word.
School zegt dat ik met moeder moet beslissen. ok voor mij . lukt niet door koppigheid.
Maar dan moet school niet beslissen dat het de moeder haar kant kiest en eerste naam enkel zegt.
Waarom moet men dan paspoort hebben ?
Moeder koos mee voor naam enkel om mij nu te pesten en kloten wil ze enkel eerste deel.
Het gaat enkel of haar echte naam , die is R...- L.. en dan naam peter/meter. (naam peter/meter gaat het niet over.)
mvg
https://t.me/pump_upp

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 dec 2018 09:43

School zegt dat ik met moeder moet beslissen.
Terechte opmerking...
ok voor mij . lukt niet door koppigheid.
Maar dat maakt het niet plots een probleem van de school. Het is en blijft een probleem tussen u en de mama van het kind.
Maar dan moet school niet beslissen dat het de moeder haar kant kiest en eerste naam enkel zegt.
De school kiest geen kant. Ze moeten het kind toch aanspreken? Als ze uw mening volgen, kiezen ze uw kant. Als ze die van de mama volgen, kiezen ze haar kant. De school kan dit niet oplossen! Jij en uw ex-partner moeten dit oplossen. Lukt dit niet, dan zal je naar de rechter moeten stappen om dit uit te vechten met de mama van uw kind.

Scholen kunnen echt geen tijd en energie steken in dit soort gedoe bij scheidingen, hoor. Hun taak is kinderen onderwijzen en opvoeden. Niet schipperen in conflicten tussen gescheiden ouders.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

johnno76
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 dec 2018 09:36

Mijn kant kiezen ?
Mijn dochter heeft op paspoort dubbele voornaam en voornamen van peter en meter. Ik vraag enkel om naam te zeggen die als voornaam erop staat. Ex heeft aan school een deel ervan gevraagd. Dus school kiest de kant van moeder en niet de officiele naam. Sommigen hier zijn te dom om erop te antwoorden precies.
https://t.me/pump_upp

lukasi
Berichten: 1144

#13 , 04 dec 2018 10:19

Vraag eens aan de dochter wat zij het liefst heeft?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 04 dec 2018 10:48

Mijn kant kiezen ?
Mijn dochter heeft op paspoort dubbele voornaam en voornamen van peter en meter. Ik vraag enkel om naam te zeggen die als voornaam erop staat.
En uw ex heeft waarschijnlijk aan de school gezegd: "De vader doet gewoon moeilijk, onze dochter is gewoon om met één deel van de naam aagesproken te worden. Kunnen jullie dit AUB doen?" En dan zal de school in het belang van het kind handelen.
Dus school kiest de kant van moeder en niet de officiele naam.
Neen, de school zal altijd de kant van het kind kiezen. Stel dat jullie dochter steevast zou zeggen dat haar naam de twee delen is, als ze met één deel aangesproken wordt, dan zullen de leerkrachten wel de twee delen gebruiken. Maar waarschijnlijk is uw dochter dit éne deel gewoon (of heeft de mama haar gewoon gemaakt dat ze met dit éne deel aangesproken wordt, whatever).
Sommigen hier zijn te dom om erop te antwoorden precies.
Wat een reactie :roll: . Enkel omdat jij niet wil horen dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en dit met de mama moet uitvechten, in plaats van makkelijkheidshalve jouw probleem (en dat van de mama) bij de school te leggen.

Nogmaals: je richt uw pijlen op de verkeerde! De school heeft met uw scheiding en slechte relatie met uw ex niets, maar dan ook niets te maken!

Wil je jurdisich advies? Sleep de school voor de rechtbank! :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

johnno76
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#15 , 05 dec 2018 09:36

Dochter is 3jaar .
Wat een antwoorden bende randdebielen. Mijn dochter is bijna 2jaar ontvoerd en ik ben hier de slechte. Zeg dat eens in mijn gezicht .
https://t.me/pump_upp

Terug naar “Echtscheiding”