Verlof aangeven als interim

Tiffanyz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verlof aangeven als interim

#1 , 21 nov 2018 06:53

Ik had een vast contract bij mijn vorige werkgever. In augustus ben ik veranderd van werk, momenteel eerst proefperiode van 6 maanden interim. Ik krijg dus mijn loon en vakantiegeld wekelijks.
Nu had ik doorgekregen dat ik nog 23u verlof staan heb van mijn vorig werk. Ik heb reeds 2 namiddagen verlof genomen en het interim heeft mij daarbij op gewettigd afwezig gezet.
Maar ik vroeg hen of dit van die 23 uur afgehaald is, en zij zeiden mij dat ik dit aan RVA moest doorgeven. RVA zegt dat het het interimkantoor is dus niemand die weet hoe ik mijn verlof kan aangeven...

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2018 07:12

normaal moet je u verlof nemen per volle dag en niet per halve dag en zeker niet per uur !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2018 07:13

als je werk geeft tot 31 december en je verlof is niet opgenomen, dan is er ook geen probleem voor u, ben je werkloos dan word die 3 dagen van je stempelgeld afgehouden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

maplang22
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

#4 , 21 nov 2018 07:26


berenod
Berichten: 942

#5 , 21 nov 2018 09:31

normaal moet je u verlof nemen per volle dag en niet per halve dag en zeker niet per uur !
Dat hangt toch van de werkgever af (of sociaal kantoor).

In ons online systeem kunnen wij per uur vakantie aanvragen/opnemen, op onze loonfiches staat ons vakantie saldo ook in uren weergegeven!

delady
Berichten: 547

#6 , 21 nov 2018 10:12

Let daar mee op.
Zoon aan de hand gehad na ongeval december.
Stond nog heel veel verlof op..
Contact genomen met syndicaat.
Blijkt dus een regelmatige werking van vele interimkantoren..
Ze zetten geen echt verlof op.heeft te maken met RSZ..
Nochtans gaf verlofkalender huidige baas verlofdagen aan..
1.neem contact met je syndicaat.
2.vraag daar maar de telefoonnummer van hun sociaal secretariaat en bel daarheen en sta op je strepen..

Bij ons kwam het uit omdat de vakantiekas een herberekening had gedaan en geld terug eiste

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 nov 2018 10:21

normaal moet je u verlof nemen per volle dag en niet per halve dag en zeker niet per uur !
Dat hangt toch van de werkgever af (of sociaal kantoor).

In ons online systeem kunnen wij per uur vakantie aanvragen/opnemen, op onze loonfiches staat ons vakantie saldo ook in uren weergegeven!
Dit hangt van de werkgever af, en die kan zich daar tegen verzetten!

je moet altijd 1 volle week opnemen na elkaar ook al ben je daar niet met eens.

En bij deeltijdse mag de werkgever in uren toestaan .

En wat die uren betreft ? , er zijn sectoren waar er nog 39 uren week is, dan veel van 38 uren week, ook van 37 en 36 uren week , dus opnemen per uur dit word een zooitje !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 nov 2018 10:27

Ze zetten geen echt verlof op.heeft te maken met RSZ..

2.vraag daar maar de telefoonnummer van hun sociaal secretariaat en bel daarheen en sta op je strepen..
Wat zou dit met rsz kunnen te maken hebben ???
Als je verlof neemt of je neemt toegestane afwezigheden, dan is er niks te betalen aan de RSZ.

2/
Het sociaal secretariaat is nooit verplicht om aan u iets mede te delen, enkel aan de werkgever !!!!
U bent geen klant van hun, maar de werkgever is klant en zij voeren enkel uit wat de werkgever vraagt, een sociaal secretariaat is een privé onderneming die het werk doet voor werkgevers !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 nov 2018 13:25

normaal moet je u verlof nemen per volle dag en niet per halve dag en zeker niet per uur !
Dat hangt toch van de werkgever af (of sociaal kantoor).

In ons online systeem kunnen wij per uur vakantie aanvragen/opnemen, op onze loonfiches staat ons vakantie saldo ook in uren weergegeven!
Dit hangt van de werkgever af, en die kan zich daar tegen verzetten!

je moet altijd 1 volle week opnemen na elkaar ook al ben je daar niet met eens.

En bij deeltijdse mag de werkgever in uren toestaan .

En wat die uren betreft ? , er zijn sectoren waar er nog 39 uren week is, dan veel van 38 uren week, ook van 37 en 36 uren week , dus opnemen per uur dit word een zooitje !
Ik werk onder een bediendencontract en mag mijn verlof in uren opnemen. Als ik bijvoorbeeld op vrijdag om 14h wil stoppen in plaats van om 16h dan neem ik 2 uur verlof. Mijn werkweek bestaat uit 37,5h. Er zijn dus zeker sectoren waar het mag.

delady
Berichten: 547

#10 , 22 nov 2018 09:44

Werd gecorrectioneerd door sociaal secretariaat interim.."bekend" fenomeen

bosprocureur
Berichten: 6857

#11 , 22 nov 2018 10:15

Werd gecorrectioneerd door sociaal secretariaat interim.."bekend" fenomeen

Sorry, ik kan even niet goed mee.

Wat bedoelt u, of wat betekent hier : gecorrectioneerd ?

delady
Berichten: 547

#12 , 01 dec 2018 05:18

Is in orde gekomen..interimbureau had zijn verlofdagen doorgegeven als wettelijk toegestane afwezigheid terwijl het officiele verlofdagen waren.
Hierdoor stapelden zich officiele verlofdagen op in december terwijl zoon dacht ze opgenomen te hebben..
En kreeg hij hierdoor geen vergoeding mutualiteit en herberekende de vakantiekas zijn verlofdagen en moest hij gedeeltelijk terugbetalen..
Erachter gegaan en interim heeft nu zijn verlofdagen geboekt als officiele verlofdagen maar hierdoor moest interim rsz doorstorten of zoiets.

Terug naar “Andere”