dagvaarding in faling , uitgesteld

milan09
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

dagvaarding in faling , uitgesteld

#1 , 19 nov 2018 17:54

Ik ben midden vorig jaar gedagvaard in faling door het openbaar ministerie. Ik had drie openstaande schulden bij leveranciers. Tot nog toe is er twee keer een uitstel geweest omdat ik mijn schuldeisers correct heb terugbetaald. Het parket toont zich dus telkens tevreden met mijn stiptheid en correctheid in deze materie. Nu heb ik vorige week op de zitting opnieuw een uitstel gekregen tot aanstaande mei. Tegen dan zou alles moeten vereffend zijn.

Mijn vraag is ... loopt deze procedure dan af ? Bevind ik mij dan niet meer in een 'faillissementsprocedure' ?

Dit vraag ik omdat ik een krediet wenste aan te gaan en omdat de bank nazicht deed bij Graydon en ik daar geseind stond als 'gedagvaard in faling'.

Deze melding moet ik dus zien weg te krijgen.

Gebeurt dit dan ook ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2018 19:49

Als alles is terug betaald zal dit weg zijn, wat zeker is dat je zomaar snel geen krediet gaat krijgen met u verleden, je zal een zeer goed dossier moeten hebben en een bank die met je mee gaat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 19 nov 2018 21:50

Beste

Of het parket 'tevreden is met uw stiptheid en correctheid in deze materie' is waarschijnlijk ironisch bedoeld.
Indien u zo stipt en correct was, zou het parket u niet kennen.....

Het wegwerken van deze melding zal inderdaad niet volstaan om een krediet los te weken. Daarvoor moet u eerst een gezonde zaak hebben.
Een geschiedenis van dagvaardingen en wanbetalingen is doorgaans een bewijs van het tegendeel...

En banken nemen zelden momentopnames. Zij gaan uw track record van de voorbije jaren na.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”