Expeditie vonnis familierechtbank

sebastiangana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Expeditie vonnis familierechtbank

#1 , 17 nov 2018 19:09

Hallo zit met een vraagje..


Mijn vriendin heeft ne deurwarder laten ingeschakeld via rechtbank om de achterstallige allimentatie te laten innen.

Haar vroegere advokaat of de mensen van davo hebben haar originele vonnis plus ne expedie van de vonnis ,dus exeplaar dublicaat van de originele kwijtgespeeld.

Nu zegt de griffie dat al ne expeditie is gegeven en dat mr eenmalig.

Zonder een originele vonnis kan de deurwaarder niet beginnen.

Er moet toch een manier zijn allee...raad aub dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 18 nov 2018 09:21

Verzoekschrift tot afgifte van een tweede uitgifte...

sebastiangana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 nov 2018 14:23

Ok dank kan men da verzoekschrif zelf indienen of moet het met de advokaat? Hoe macheert dat juist..kan zelfs da model verzoekschrift niet vinden ??

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 21 nov 2018 18:45

Art 1377 en 1379 gerechtelijk wetboek...

Er bestaan modellen van, maar vermoedelijk tegen betaling

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 nov 2018 19:05

Zie artikel art. 1025 Gerechtelijk Wetboek
Behoudens in de gevallen waarin de wet er uitdrukkelijk van afwijkt, zijn de rechtsplegingen op verzoekschrift geregeld zoals in deze titel is bepaald.

Artikel 1026 Gerechtelijk Wetboek bepaalt dat het verzoekschrift op straffe van nietigheid de handtekening van de advocaat van de partij bevat, tenzij de wet anders bepaalt.

Ik zie geen wettelijke bepaling die voor art 1377 Ger. W. afwijkt van de verplichting dat het verzoekschrift door een advocaat moet ondertekend worden.

Naar mijn bescheiden mening moet het verzoekschrift om een tweede uitgifte te bekomen door een advocaat ondertekend zijn.

Terug naar “Echtscheiding”