Bijbouw buren

Bramds
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Bijbouw buren

#1 , 16 nov 2018 08:46

Beste ,

Het betreft een vraag ivm bijbouw buren . Wij zijn hier van mei komen wonen . Er werd ons gemeld dat de buren plannen hadden om te bouwen tegen ons garage . Wij hebben hier samen voor gezeten en er werd afgesproken dat zij boven onze stallingen achteraan het huis mochten komen . Maar wel gelijk met dakgoot voorkant huis . En dat hun dak van ons huis gelijk ging doorlopen met hun dak dus niet ervoorbij langs achter niet hoger enzo ... . Dit met een olan doorgestuurd door architect ( niet officieele plan maar wel een plan dat duidelijk aangeeft dat het niet hoger of voorbij komt . Nu begint men de bouw te zetten en blijkt dat het dak hoger komt en 3 meter naar achter . Wanneer wij hen aanspreken begint het drama maar ons droom enzo ... wij vragen gesprek met architect en die zegt kijk mijn bureau heeft u fout plan doorgestuurd mijn fout . Bovendien komt dit doordat we van stad 3 m achteruit moesten en het bedrijf dat de prefab dakelementen leverd de dakhelling die architect vroeg niet ten willen volgen . Dit blijkt mijn inziens niet gecommuniceerd naar ons toe . En wij worden nu met rug tegen de muur gezet van het staat er nu en kijk ons droom . Wij voelen ons bedot . Er word blijk gegeven van we willen goede communicatie en afspraken gemaakt en als het puntje bij paaltje komt word niks na geleefd en doen wij precies moeilijk . Ons buren zijn kwaad op ons maar ik kan niet begrijpen dat men niet wist of trnminste medegedeeld is dat het niet gaat zoals afgesproken . Wat kunnen wij doen wij voelen ons bedot en staan met rug tegen de muur .

Extra info : wij wonen hier 5 maand . Vorige eigenaars hebben getekend voor akoord . Wij hebben nooit plannen kunnen inkijken . Enkel plannetje A4 gekregen via mail architect . Waar duidelijk stazt dat het dak voorkant huis gelijk kwam .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2018 09:13

Er is toch een bouwaanvraag geweest? en dit heeft toch uitgehangen buiten aan straat, waarop staat dat je die plannen mocht gaan inkijken op de dienst van de stad of gemeente.
Als deze mensen een bouwvergunning op wettelijk wijze gekregen hebben om zo te bouwen zal je er nu weinig tot niks meer kunnen aan doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 nov 2018 09:46

Zelf als die uithanging er was bij de vorige eigenaars is ze ook voor u geldig. Verkoper heeft u gemeld dat er zou gebouwd worden, en heeft daarom aan zijn plicht voldaan. Indien de plannen reeds waren goedgekeurd, kan je daar niets meer aan veranderen.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 nov 2018 09:56

als ze een goedgekeurde bouwvergunning hebben is daarmee de kous af. Als blijkt dat ze iets anders bouwen dan dat goedgekeurd werd door het schepencollege dan is het natuurlijk een andere zaak...

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 nov 2018 09:57

u kan die plannen trouwens nog steeds gaan inzien op het gemeentehuis, om te kijken of ze bouwen wat ze aangevraagd hebben.

Bramds
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 nov 2018 11:03

Ik ben naar gemeente gegaan voor de plannen in te kijken . Ze hebben ze volgende week . Ik vermoed dat de plannen niet gevolgd zijn aangezien architect zei dat bedrijf dat dak legt niet akkoord was en ander dak heeft voorgesteld . En raar maar waar gisteren de architect met 1 ste plan wat vorige eigenaars afgekeurd hadden bij ons zat . Waarom als er zo discussie is niet het originele plan bij ? Ik zoek het nu uit . Maar als blijkt dat plan niet gevolgd is zijn wij duidelijk bedot en zijn wij aan zet . Stedenbouwkundig kunnen we volgens gemeente niet veel doen . Enkel rechtbank . Al is de vraag wil je dit als je juist verhuisd bent die weg op met je buren . Maar ja een mens word niet geaag voor idioot genomen .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”