tv-programma's opnemen op videocassettes wettelijk legaal of niet?

waterrat
Topic Starter
Berichten: 13

tv-programma's opnemen op videocassettes wettelijk legaal of niet?

#1 , 14 nov 2018 11:59

ik heb een vraag

ondanks de digitale tv en telenet-decoder,zou ik willen tv-programma's opnemen op videocassettes.is dit legaal?
ik weet dat je bijvoorbeeld youtube-filmpjes niet mag downloaden,zelfs niet voor eigen privé-gebruik(staat in hun voorwaarden).

maar mag je van digitale tv,opnames van tv-programma's maken op videocassettes en dvd-recorders?
de opnames zouden bedoeld zijn voor enkel gebruik in eigen huis,en voor strikt persoonlijk gebruik.
ik ben alleenstaande met weinig sociale contacten,de opnames zouden enkel voor mezelf bedoeld zijn.
is er een verschil,tussen welk soort tv-zender je opnames zou willen maken?

ik heb ergens gelezen op internet dat opnames voor persoonlijk gebruik zouden toegelaten zijn,vanop een legale drager.
maar wat is een legale drager?zijn opnames maken van tv-programma's toegelaten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 14 nov 2018 12:09

Als het voor eigen huiselijk gebruik is, wie kan het dan iets schelen?
De tv decoders hebben tegenwoordig ook een opname functie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2018 12:31

Als dit voor eigen gebruik is, en je zegt dit tegen niemand, dan kan dit ook niemand weten dan u zelf !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 16 nov 2018 15:09

Ik vind het bovendien een schande dat de providers het technisch onmogelijk maken om iets op een dvd'tje te branden. Voor eigen gebruik weliswaar.

adizal

#5 , 16 nov 2018 15:43

Ik vind het bovendien een schande dat de providers het technisch onmogelijk maken om iets op een dvd'tje te branden. Voor eigen gebruik weliswaar.
Dat is om misbruik te voorkomen....
Ik vind het eerder een schande, dat je tegenwoordig geen filmen meer hebt op tv, het zijn nu reclame blokken onderbroken door filmfragmenten..

WP002
Berichten: 1479

#6 , 16 nov 2018 19:40

Ik pleeg geen misbruik maar word wel mee gestraft...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”