indexering huur en blokpolis

davidoff00
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

indexering huur en blokpolis

#1 , 13 nov 2018 18:56

geachte

onlangs kreeg ik een indexering van de huur. na nazicht van de berekening van de geindexeerde huur zag ik dat er ook 20 euro in de maandelijkse huur zit dienend voor de blokpolis. ook zo vermeld op het aangetekend schrijven van de verhuurder. zelf wist ik dit niet maar iemand maakte me attent dat deze niet mag door verrekent worden aan de huurder. klopt dit en zo ja ik betaal deze al zeven jaar

bij voorbaat dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 13 nov 2018 21:38

Is de blokpolis met afstand van verhaal? De meerkost van dat laatste mag volgens mij wel doorgerekend worden aan de huurder.
"sowieso" schrijf je zo.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 13 nov 2018 21:52

Ja, maar dat zal toch geen 240€ per jaar kosten, denk ik zo.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 14 nov 2018 07:17

Beste

De brandverzekering is ten laste van de verhuurder.
Voorziet uw huurcontract dat u zelf als huurder een brandverzekering moet nemen? Zo ja mag er niets van de blokpolis aan u aangerekend worden (u betaalt dan immers zelf al een premie voor uw aansprakelijkheid als huurder).
Indien neen : dan zal er waarschijnlijk afstand van verhaal voorzien zijn in blokpolis waardoor u enkel uw eigen inboedel nog verzekert maar geen huurdersaansprakelijkheid. In dat geval mag de beperkte bijpremie 'afstand van verhaal' wel doorgerekend worden, want die kost u minder dan een zelf genomen aparte polis.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2018 09:21

de indexering moet trouwens gebeuren op de basishuurprijs, dus zonder deze 20 euro

adizal

#6 , 14 nov 2018 10:03

de indexering moet trouwens gebeuren op de basishuurprijs, dus zonder deze 20 euro
Dit is correct....

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 14 nov 2018 12:58

Die 20 EUR volgt haar eigen indexatie (indexatie verzekeringspremie).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Huren”