Eenmanszaak Huurappartement

MichelSJ
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eenmanszaak Huurappartement

#1 , 13 nov 2018 17:26

Hallo,

Ik ben van plan zelfstandige in hoofdberoep te worden. Ik schrijf copy voor buitenlandse bedrijven op mijn laptop, en dit is goed genoeg aan het gaan dat ik er al mijn tijd aan te schenken.

Mijn probleem is het volgende: Het is mij aangeraden om als eenmanszaak te beginnen, maar ik huur momenteel een appartement. In mijn huurcontract staat ook dat ik verboden ben een beroepsactiviteit uit te oefenen. Ik heb een goede band met mijn huurbaas, en deze zei dat dit kan geschrapt worden uit het contract zolang ik de financiële impact incasseer, want hij zal meer belastingen moeten betalen omdat hij aan een zelfstandige aan het huren is.

Wat zijn de financiële gevolgen hier? Ga ik een hoop meer huur moeten betalen om zijn verhoogde belastingen te compenseren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 13 nov 2018 18:23

Breng jij de huur in als een kost in je boekhouding?
Zo nee, dan zal de verhuurder geen verhoogde belastingen hebben.
Zo ja, dan zal hetgeen jij uitspaart aan belastingen bij de verhuurder terecht komen, en wordt het uiteindelijk een nuloperatie.

Karel67
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2018 13:18

Breng jij de huur in als een kost in je boekhouding?
Zo nee, dan zal de verhuurder geen verhoogde belastingen hebben.
Zo ja, dan zal hetgeen jij uitspaart aan belastingen bij de verhuurder terecht komen, en wordt het uiteindelijk een nuloperatie.
Als men dit als huurder niet meldt en de huur niet als kost inbrengt, komt de verhuurder dit dan ooit te weten?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 nov 2018 15:08


Als men dit als huurder niet meldt en de huur niet als kost inbrengt, komt de verhuurder dit dan ooit te weten?
Niet noodzakelijk, als hij het KBO raadpleegt ziet hij dit natuurlijk onmiddelijk
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huren”