telefonisch contract ? geldig ?

timo911
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

telefonisch contract ? geldig ?

#1 , 12 nov 2018 12:30

hallo , heb vorig jaar domweg telefonisch contract aangegaan omtrent vliegtuigtickets , bij bevestiging ging ik bevestigingsmail krijgen van deze firma waar ik de naam van vergeten ben en deze mail nooit ontvangen heb , ook niet in ongewenst , en had er zeker op gelet want was al op mijn hoede , nu natuurlijk geen mail ontvangen dus kon ik ook niets ontbinden , enkele tijd later krijg ik arrogant telefoontje van incassobureau dat ik openstaande rekening , waarop ik vraag dat ze alles kunnen doorsturen via mail of post , die volgens hen niet mogelijk is , ze werken enkel telefonisch , waarop ik geantwoord heb als ik niets ontvang betaal ik niets , nu maanden later krijg ik terug telefoon dat ik nog altijd openstaande rekening heb die 5 x meer is dan de eerste keer dat ze mij opbelden , duidelijk lesje geleerd dat ik geen telefonisch contract meer afsluit noch beantwoord , kan er iemand mij helpen of ik dit zal moeten betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 nov 2018 12:36

Een telefonisch contract is geldig, dit is net het zelfde als een mondelinge overeenkomst , meestal worden de gesprekken opgenomen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

timo911
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2018 12:40

inderdaad , gesprek werd opgenomen maar nooit mail gehad met gegevens om te ontbinden , noch te kunnen betalen etc .
iemand ervaring met deze praktijken en hoe het is afgelopen ?
Laatst gewijzigd door timo911 op 12 nov 2018 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 12 nov 2018 12:40

Er mag wel verwacht worden dat er een stuk wordt afgeleverd.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2018 12:47

Er mag wel verwacht worden dat er een stuk wordt afgeleverd.
Aan de telefoon een email adres doorgeven ?
1 letter verkeerd en je heeft prijs, en wie is in de fout gegaan ?

Als je u tickets niet ontvang word verondersteld dat de klant wel eens belt, dit is hier terug een zeer raar geval !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

timo911
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 nov 2018 13:01

wel had contactgegevens niet onthouden en was privenummer dus het enige waarop ik kon wachten was een mail met contactgegevens om te kunnen ontbinden .email sowieso telefonisch doorgegeven , ze bellen mij vrijdag terug dan noteer ik alle gegevens en vraag nogmaals mijn opname te kunnen beluisteren alsook op te nemen om te kunnen bevestigen of ze de juiste email hebben , toch jammer dat zoiets te betwisten is zonder schriftelijke bevestiging ,

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 nov 2018 14:34

Voor contracten boven 375 euro moet er wel een schriftelijk bewijs zijn (art. 1341 BW), minstens een begin van bewijs met geschrift dat aangevuld wordt met vermoedens, om de overeenkomst te bewijzen.

adizal

#8 , 12 nov 2018 14:48

Ongelooflijk, maar al wat je hier leest, krijgt bijna altijd de kleine man de schuld in de nek geschoven, bijna nooit de tegenpartij, want die kunnen precies nooit in de fout gaan..
Vandaag nog meegemaakt
Mijn elektriciteit contract is verbroken sinds 1 oktober??? Na onderzoek blijkt dat mijn buurvrouw die van het 2e verdiep verhuisd is naar het gelijkvloers mijn elektriciteit en gasmeter op haar naam heeft staan.
Hoe kan dat?....Het is zeker mijn fout niet, want ik ben niet van leverancier veranderd. Maar uiteindelijk ben ik wel het slachtoffer van een onnozele pippo bij de elektriciteit maatschappij van mijn buurvrouw...want mijn buurvrouw had de juiste gegevens ingediend...

Terug naar “Consumenten Koop”