Scheiding hoger gelegen stuk grond

DvD1964
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiding hoger gelegen stuk grond

#1 , 07 nov 2018 06:38

Beste,

Voor alle duidelijkheid zijn wij huurders van een volledig open bebouwing op 3600m².

Naast ons is, jaren geleden voor wij huurders waren, een centrum gebouwd voor kinderen en behoort tot de bijzondere jeugdzorg.
Die bouw ligt 1.5m hoger dan onze grond. Momenteel zijn ze daar een L vormige keermuur aan het zetten op hun stuk grond zodat het daar deels een extra parking word voor auto's.

Tussen de perceelsgrens en de keermuur zit ongeveer een afstand van 1 meter.

Mogen wij verlangen, naar privacy toe, dat de afsluiting komt op hun opgehoogd grond, bovenop de keermuur, zodat de inkijk op onze tuin en terras geminimaliseerd word of moet er zowiezo een afsluiting komen op de perceelsgrens waardoor wij geen privacy hebben?

Want stel dan dat die afsluiting 2 meter hoog zou zijn dan zou er maar een verschil van een halve meter zijn.
Als de werken klaar zijn zouden ze dan vanop de parking recht op onze tuin en terras kunnen zien.

Stel dat ze zeggen van we zullen een afsluiting zetten voor de privacy op de keermuur maar er moet ook een afsluiting komen op de perceelsgrens dan word het meterje dat ertussen ligt waarschijnlijk een wildernis.

Tevens vanuit hun gebouw zien ze nu altijd al rechtstreeks, vanop het gelijkvloers en eerste verdiep via verschillende ramen, op onze tuin en terras.

Ik heb al laten horen dat ik het stukje grond tussen de keermuur en de perceelsgrens wel mee wil onderhouden als ze een afsluiting zetten op hun keermuur.Ze gaan dit nog bekijken maar ik krijg momenteel geen duidelijk antwoord.

Vandaar mijn vraag hier wat onze rechten in feite zijn aangaande de privacy en wat eventueel de mogelijkheden zijn.


groeten,David

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding