Hoe ver gaat neutraal zijn?

Mama38
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Hoe ver gaat neutraal zijn?

#1 , 22 okt 2018 05:33

We zitten in een rechtzaak voor het co ouderschap te beeindigen. Op vraag van mn kindjes zelf wegens zware alcoholisme van vader en verwaarlozing.
Op kort geding werd verteld dat de sociale dienst van de politie zei dat er absoluut geen probleem was, dat school zei dat de kindjes met een lach gaan. (Ik stond aan de grond genageld)
Ik ga verhaal gaan halen naar school, blijkt dat dit niet klopt. Zij hebben dit niet doorgegeven. Zij hebben het net andersom gezegd.
Advocaat vraagt om dit op papier te zetten; zij mogen dit niet omdat ze neutraal moeten zijn???
Bon ik bel naar Clb, zij zeggen dat ze niet mogen, alleen als ze specifieke vraag krijgen van rechtbank (parket ofzo). Okee, daar staan we dan. Met onze rug tegen de muur.
Ik ga gaan praten met vrienden van hem en hoor dat hij ook op zn werk op het matje geropen is. Hij is al verschillende keren betrapt op drinken tijdens het werk. Is reeds naar de grote bazen moeten gaan (stadsdienst, naar de secretaris van stad).
Hoe ver voor het welzijn van kinderen kan neutraalheid gaan? Ik ben alle geloof in politie kwijt. Dus van hen verwacht ik niets meer.
Is er nergens een achterpoortje om hen toch op papier te laten zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 22 okt 2018 08:19

terug gaan naar de school en clb en de gesprekken opnemen, zij moeten u geen toestemming geven daarvoor

Mama38
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 okt 2018 08:48

Danku voor de advies. Ik was dit al van plan. Mijn advocaat zei dat ik gesprekken moest laten uitlezen.
Hoe gaat dit dan in zn werking?

Reclame

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#4 , 22 okt 2018 16:51

Lijkt me een zeer slecht advies. Op die manier blaast u alle bruggen met CLB op. want eens ze dat zouden vermoeden zullen ze u niets meer zeggen...
Het is niet de taak van het CLB om in vechtscheidingen op te treden.
De sociaal assistent die het sociale onderzoek deed zal zijn verslag aan de rechtbank over maken.
Uw advocaat kan uw argumentatie aanhalen en desgevallend zal de rechter het CLB om zijn standpunt vragen.
Ik zou als rechter ook niet waarderen dat iemand gesprekken ligt op te nemen buiten medeweten van betrokkenen. Dat je dat juridisch mag betekent nog niet dat het in je voordeel zal pleiten. In welke mate ben je 'ter goeder trouw' als je deze technieken toepast....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”