Tuin huurwoning

stiso
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Tuin huurwoning

#16 , 22 okt 2018 09:27

Hallo, ik ga inderdaad vandaag de tuin omheinen, maar dat zal niets stevig zijn, dat kan ik fysiek niet. Ze zullen dat waarschijnlijk wel afbreken dan. Ik heb nog steeds geen antwoord. Er is geen plaatsbeschrijf en de eigenaar wilt er ook geen, om zogezegd kosten te besparen...ik begin te denken dat, als er geen PB is, dit een vrijgeleide is voor nog zaken...(ze gaan toch binnen 2 maand geen nieuwe vloer ofzo komen leggen? of zoiets)
Ik heb wel zelf enorm veel foto's genomen, maar als ik geen antwoord krijg (de chauffage die niet werkt, de rolluiken die kapot zijn), zie ik dit niet gemaakt worden. Ik ga wel proberen een schadevergoeding te eisen voor de tuin, ik vind het zo erg...misschien moet ik zelf een hele omheining aankopen en laten plaatsen als ze deze nu wegnemen, etc.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 22 okt 2018 09:50

JE HOEFT GEEN SCHADEVERGOEDING VOOR DIE ONTBREKENDE TUIN ! De eigenaar moet er gewoon uitblijven, punt uit. Die tuin heb je gehuurd zoals hij is, en alleen jij mag bepalen wie erin komt.

Dus als ze erin willen plegen ze huisvredebreuk, en zoals Franciscus schreef, ook met wat kippengaas kan je een afsluiting maken, en als ze die negeren verzwaren ze nog hun inbreuk. Ook een herstellende vrouw kan mans genoeg zijn om de 101 te bellen dacht ik.

Courage, je kan het; even op de tanden bijten dus .

En als ze geen staat van bevinding willen, heb je nog altijd de screenshots van de advertentie en uw eigen foto's. Eventuele schade die uzelf zou aangebracht hebben kunnen ze moeilijk bewijzen.

stiso
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 22 okt 2018 10:04

Dank je voor je reactie, dat sterkt me. Dat is ook mijn uitgangspunt, temeer omdat dit nu net is waarom ik het huurde en alles betaalde. Ik wil rust in de woning die ik uitkoos als ideaal om te wonen. Ik probeer vandaag nog de eigenaar en de immo te bereiken en ik ga hen nogmaals per mail verwittigen dat ik het niet wil en dat ik de politie zal bellen als ze toch opdagen. Ik vind het echt jammer dat het zo moet lopen na nog geen week, laat een huurder toch gerust en als je alles zelf wil beslissen, verhuur dan niet...Ik hou jullie op de hoogte van wat er morgen gebeurt, nu eerst al mijn moed bijeenrapen om een omheining te zetten, met een baxterkarretje, dat zal nog niet zo simpel zijn...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#19 , 22 okt 2018 11:27

Kan u vandaag nog even tijd maken ook voor een aangetekende brief, zeker aan de eigenaar, en met antwoordkaart? Stuur ook gewoon een kopie per mail.

Franciscus
Berichten: 38592

#20 , 22 okt 2018 13:36

en voeg in de mail de foto's van de tuin al bij en afgedrukt als je nog kan bij de brief, enkele overzochtsfoto's voldoen.

Terug naar “Huren”