Akte van afstand

RMMM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Akte van afstand

#1 , 11 okt 2018 23:31

Straks, na scheiding van feitelijk samenwonen (relatie met 3 kinderen), laat ik het huis aan m'n partner (omwille van de kinderen). Ik ben dus op zoek naar een andere woning (kopen - huren).
Nu zit ik met de vraag, éénmaal de akte getekend bij de notaris, kan zij mij dan zomaar buitengooien ?
Wat zijn mijn mogelijkheden ? bv. er laten inzetten dat de (ex-partner) de nodige tijd krijgt om uit de kijken naar iets anders ? (moet er een max. periode op staan ?) Niet dat ik het op de lange baan wil schuiven, maar als je bv. 3 maand moet huren omdat je maar binnen 3 maanden in je nieuwe aankoop te kunnen, lijkt me ook niets.

En bijhorende vraag. Om te beletten , dat m'n ex het huis wil om na de ondertekening, de woning toch met winst alsnog te verkopen, is het mogelijk om bv. te beschrijven dat ik bv. indien het huis in de eerste 5 jaar verkocht wordt , de helft van de winst mij toekomt ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding