teruggave huurwaarborg

flipper1968
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

teruggave huurwaarborg

#1 , 24 sep 2018 22:36

Beste ,

Op 31/07/18 heb ik na 17 jaar mijn huurcontract stopgezet mits 3 maanden opzeg. Ik ben altijd correcte betaler geweest
en daar is geen discussie over. Wel moest volgens het contract bij vertrek de verwarmingsketel worden gereinigd. Ik ging dit laten
doen bij de persoon die het 2 jaar geleden had gedaan omdat die 36 euro goedkoper is dan de eigenaar die ook dit onderhoud mag uitvoeren.
Daar deze persoon in verlof was tot 22/08/18 kon ik deze niet eerder bereiken en had ik een afspraak vastgelegd. Maar doordat er al nieuwe huurders zich hadden aangeboden heeft de eigenaar het onderhoud laten uitvoeren tegen 125 euro. Ik heb nu gezegd dat ik akkoord ga tot betaling van 125 euro voor het ketelonderhoud als reply op zijn mail. Maar nu komt de eigenaar nog eens af met een extra 125 euro omdat de warmtewisselaar moest vervangen worden en ontkalkt worden terwijl hiervan in mijn contract van 17j geleden geen detail staat dat ik ook moet opdraaien voor wisselstukken. Mijn vraag is nu of deze tweede 125 euro kan betwisten en ook omdat de eigenaar nu al bijna 2 maanden mijn borg achterhoud. Kan ik hierop een concreet antwoord krijgen zodat ik dit kan gebruiken als tegenargument .

groeten ,

Filiep Weeck

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 24 sep 2018 23:18

Deze kosten vallen bij het onderhoud van de ketel, en zijn ten laste van de huurder.
U zult dit moeten betalen.
U hebt wel recht op een betaalbewijs hiervan.

Reclame

Terug naar “Huren”