Werken worden maar niet uitgevoerd

wendykim
Topic Starter
Berichten: 5

Werken worden maar niet uitgevoerd

#1 , 18 sep 2018 09:22

Even een korte schets van de situatie zonder namen.

maart 2017 heb ik een contract getekend om ons huis te laten bepleisteren en een stenen plint. De afspraak was dat dit zou uitgevoerd worden na het bouwverlof van 2017.

Nu zijn we 09/2018 en raar maar waar, werken zijn nog altijd niet uitgevoerd in zijn totaliteit. ze zijn wel eindelijk in gang geschoten, maar doen niet door.

Elke keer als ik dreig met advocaten, komen ze even verder doen. En doordat ze niets afwerken komt alles terug los.

En dan zwijg ik nog van de kosten die ik tot nu toe heb opgelopen, bankboetes omwille dat het geld niet is opgenomen, aangetekende schrijvens die ik verstuurd heb, vrij nemen omdat ze zogezegd gingen komen.

Ik weiger enige betaling totdat alles is afgewerkt, ze hebben me genoeg aan het lijntje gehouden. dus hebben ze enkel het voorschot gehad, dat bij aanvang der werken

Ik ben ten einde raad. wat kan ik tegen hen ondernemen? wat kan ik eisen van hen? iemand?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2018 09:39

In gebreke stellen en hun een laatste datum geven (14 dagen) en als ze dan niet komen naar de vrederechter gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wendykim
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 18 sep 2018 09:47

De ingebreke stelling heb ik meerdere malen gedaan, per mail, telefoon, brief en aangetekend schrijven. Dan komen ze weer even, en dan komen ze weer niet meer.

Ik wil gewoon dat het af is, en zonder gebreken. en nog proberen de onkosten die ik heb opgelost af te trekken van de eindsom. Met verantwoordingsstukken dan (bv boete bank, aangetekend schrijven, ...)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 sep 2018 09:51

Dan zal je toch naar de vrederechter moeten gaan, en eventueel een dwangsom eisen per dag dat het niet klaar is !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 18 sep 2018 11:12

Is er in het aannemingscontract een einddatum bepaald (op papier dus en niet mondeling)?

Terug naar “Aanneming”