Onduidelijkheid pare en onpare weken

Rickster
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onduidelijkheid pare en onpare weken

#1 , 14 sep 2018 10:07

Onlangs hebben we het vonnis ontvangen waarin een uitspraak staat die niet direct voor iedereen duidelijk is en die nu voor problemen zorgt. Wat bedoelen ze nu precies met de onderstaande zin? Wanneer gaat die pare/onpare week van start?

De kinderen verblijven gelijkmatig verdeeld bij beide ouders, met dien verstaande dat zij de pare weken bij mevrouw verblijven en de onpare weken bij meneer. De wissel vindt plaats op vrijdag na school (of 16u op een schoolvrije dag). In de pare weken verblijven de kinderen op woensdag na school (of 12u op een schoolvrije dag) tot 18u bij mevrouw, tenzij meneer zelf verlof heeft

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J
Berichten: 650

#2 , 14 sep 2018 10:53

Bevestig onderling (indien er wantrouwen is beide op papier ondertekenen) naar elkaar dat je een bepaalde website als "bron" beschouwt.

bvb: https://www.kalender-365.be/weeknummer.html

bij een eerste wijziging laat je dit opnemen,
hiervoor alleen een wijziging doen is misschien niet wenselijk (komen er misschien nog andere dingen ook (opnieuw) boven)

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2018 12:19

de weken van het jaar zijn genummerd, week 1 is dus een onpare week en week 2 een pare. Nu zijn we week 37. Klaart dat het misverstand op?

Reclame

Rickster
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 sep 2018 13:58

Hartelijk dank voor jullie antwoord Joeri en Lennie.
We weten wat een pare/even en onpare/oneven week is maar is het de dag van ontvangst (de vrijdag) dat gezien wordt als pare/onpare week of gaat het erom waar de meeste dagen zich in bevinden? En omdat we nu in week 37 zitten, wie zou dan de kinderen moeten hebben volgens het vonnis?

Joeri_J
Berichten: 650

#5 , 14 sep 2018 14:03

De kinderen verblijven gelijkmatig verdeeld bij beide ouders, met dien verstaande dat zij de pare weken bij mevrouw verblijven en de onpare weken bij meneer. De wissel vindt plaats op vrijdag na school (of 16u op een schoolvrije dag). In de pare weken verblijven de kinderen op woensdag na school (of 12u op een schoolvrije dag) tot 18u bij mevrouw, tenzij meneer zelf verlof heeft.
nu is week 37:

onpare week: dus bij meneer op maandag. (start van de week)
wissel op vrijdag dus in een onpare week op vrijdag gaan ze van mijnheer naar mevrouw.
op maandag in de pare week zitten ze dan op maandag bij mevrouw.
wissel op vrijdag in een pare week van mevrouw naar mijnheer om opnieuw op maandag in de onpare week bij mijnheer te zijn.

Rickster
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 sep 2018 14:51

Bedankt voor je heldere antwoord maar betekent dit dat er dan een typefout zit in het vonnis?

"In de pare weken verblijven de kinderen op woensdag na school (of 12u op een schoolvrije dag) tot 18u bij mevrouw, tenzij meneer zelf verlof heeft."
Ze heeft ze al in de pare weken dus dan heeft dit toch geen nut?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 sep 2018 17:06

Die bedenking maakte ik ook, maar ik vermoed dat dit inderdaad onpare weken moet zijn (dus dat mevrouw op woensdag voor opvang voor de kinderen zorgt in de weken dat ze normaal gezien bij de papa zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fons54
Berichten: 445

#8 , 14 sep 2018 17:46

Scheiding met EOT? Want dan neemt de rechtbank de opgestelde EOT gewoon over en was het aan jullie om deze na te kijken voor tekening bij de notaris....

Terug naar “Echtscheiding”