Verhuisafstand na relatiebreuk

NathalieMeul
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuisafstand na relatiebreuk

#1 , 15 aug 2018 22:42

Beste,
Mijn ex en ik zijn destijds uit elkaar gegaan met als reden dat er sprake was van partnergeweld. Wij hebben samen een kind. Ondertussen heeft zowel hij als ik een nieuwe partner. De huidige verblijfsregeling is zo opgesteld dat de hoofdverblijfplaats bij mij is. Elk onpaar weekend gaat mijn zoontje naar de vader. De regeling tijdens schoolvakanties: met Krokus,- Paas- en herfstverlof is jaarlijks afwisselend en in de zomervantie wordt er om de 14 dagen gewisseld. Die ouder bij wie het kind moet gaan verblijven haalt het kind telkens op.Momenteel is mijn ex zijn domicilie bij zijn ouders. Nu gaat hij binnenkort officieel een heel eind verder wonen bij zijn nieuwe partner. Is er een bepaalde wet die spreekt over de verhuisafstand of maximale verhuisafstand? Ik ben ingelicht dat indien 1 van de partijen buiten een bepaalde straal verhuist die ouder zowel het kind dient op te halen als terugbrengen bij de wissel. Ik wil me hieromtrent via u verder informeren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 15 aug 2018 22:49

Dat ligt niet vast bij wet, maar u kan er wel over onderhandelen. Nu heeft u wel al het voordeel dat het kind enkel 2 eekends per maand naar de andere ouder gaat en geen week/week-verblijf. U verwijst naar een richtlijn die in het kader van 50/50 verblijf wel toegepast wordt. In uw geval zou ik een tegemoetkoming vragen als de afstand 50 km verder is dan voorheen. Dat zou een benzinevergoeding kunnen zijn of dat de andere ouder ook eens een keertje jullie kind terugbrengt. Maar je kan het niet eisen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”