Jeugdrechtbank "mijn zaak over de kids "

Malita
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Jeugdrechtbank "mijn zaak over de kids "

#1 , 14 aug 2018 20:04

Ik ben ten onrecht beschuldigd van vele dingen. Zonder enige onderzoek zonder enig bewijs. Moeder van 3 jongens 18j 13j 4j. .. 3 Keizers...
Na een Onterechte VOS melding door het Clb zijn de kids (eerst de middelste daarna de jongste) ten onrecht onder toezicht van de jeugrechter komen te staan. Heb Veel bewijzen en veel informatie dat mijn onschuld bewijst en mijn plicht als moeder als mijn medewerking met school(en) en meer ... 
De vader heeft van de hele situatie misbruik gemaakt en mij ook beschuldigd van vele zaken zodat hij op deze manier de kids bij hem kan inschrijven om zo hun financiën te ontvangen en beheren naar zijn goesting. Heeft hij herhaaldelijk als dreigement tegen mij gebruikt. Hij had alle toegang(verleent dr mij omdat ik nooit wantrouwig wil zijn) bij mij tot de dag voor de zitting. Het is hij die bij binnenkomst mij onderwierp aan de uitnodiging vn de zitting. "Heb jij vandaag geen  telefoon ontvangen van het gerecht? Morgen dienen wij aanwezig te zijn in de rechtbank. Bekijk jou mails misschien vind je daar iets"! De kids zeiden al een paar keer tegen mij, mama, papa steekt zijn handen in de brievenbus en neemt post !  (Tijdens het verzamelen van info paar dagen later vind ik in het kopieermachine de brief van de jeugdrechtbank met vermelding dat ook de jongste onder toezicht staat.)  Hij had pas de avond voor de zitting de kids meegenomen en niet een aantal dagen voor de zitting zoals vermeld en beweerd werd in de situering en beschikking door de consulent.

Ik vrees zoals iedere keer voorheen dat wanneer hij zijn doel bereikt hij de kinderen terug naar mij gaat brengen en mij gaat dwingen om dagelijks voor de kids te zorgen.

 Er is een beschikking van de jeugdrechtbank. 1 dag voor de zitting werd ik per mail op de hoogte gesteld dat ook mijn jongste onder toezicht staat en dat ik de volgende ochtend om 9u30 op de rechtbank word verwacht samen met de kinderen en de vader.  De dag van de zitting ontving ik  per mail de beslissing van de jeugrechter. Boem. Zo maar ineens. Mijn kinderen leven niet in een VoS Bos situatie. Mijn kids hebben niets te kort en mama fixt alles zoals zij zeggen. Er zijn een aantal gebeurtenissen geweest die iedereen kan overkomen en dat is het. De middelste heeft Ass+ADHD. Autismespectrum. Ik heb als moeder samen met mijn kind een zwaar parcours van 8 jaar afgelegd van dokters therapieën behandelingen trainingen diagnoses psychiaters en ik heb altijd mijn plan moeten trekken (ik klaag niet ik bevestig gewoon mijn plicht mijn verantwoordelijkheid punt) omdat er nooit een bereidheid was noch van de scholen noch van het Clb noch van de vader van medewerking hulp of steun niets. Mijn kind werd voor hun een overgecalculeerde dossier.

Sinds de geboorte van mijn 3 jongens heb ik verklaard en met mijn acties ondertekend dat ik altijd pico bello tip top voor de kids te zorgen en gezorgd, zelfs voor hun vader zorgde ik meer dan 100% (financieel en in natura) en hij woonde niet eens bij ons.

 Nu is er waanzin waanzin waanzin. Ik mag mijn kids 2 keer per week enkel in aanwezigheid van de vader zien. Hij bepaalt in hoeverre de veiligheid van de kids is en in hoever ik gevaarlijk ben. Waanzin. Mijn omgeving kan beamen hoe ik ben. De kids worden door de vader gemanipuleerd en aangeleerd wat ze moeten zeggen. Mijn fout in dit verhaal is dat ik niet ben gegaan nr de zitting en de nutteloze "burocraten" negeerden vooral dat laatste gedoe ik niet wil dat mijn kids het beeld zien "rechtbank papa mama en mama word gestraft". Bovendien de hele VOS en SOS consulent onder toezicht gedoe is onterecht omdat het niet waar is en gebaseerd op overgecalculeerde verslagen speculaties en geruchten. Zeer zeer subjectief !!

Het laatste Clb eiste iedere keer een verantwoording van mij en ik werd gedwongen te rapporteren gedwongen hun advies betreft mijn kind betreft heel ons leven op te volgen. We werden opgedrongen naar hun norm te leven. Ik weigerde iedere keer. Zun leven niet met ons. Zun weten niet wat wij nodig hebben en en plus ons parcours was ten einde. Mijn kind had de nodige therapie en steun bereikt. Alles wat het voor hem in zijn toekomstig leven kon vergemakkelijken en ondersteuning geven (VAPH ITO ect) had ik in mn eentje aangevraagd verzorgd afgerond klaar voor gebruik.

En Toch omdat ik het advies van het Clb weigerde en geen tijd had voor koffieklets dus gaf haar geen aandacht is madam Clb een Vos Melding gaan doen. Ze versprak zich zelfs tijdens het laatste advies raad (mn kind doet De overgang nr het Secundair) "Ik geloof u niet en ik vertrouw u niet" in bijzijn van De directie en leerkracht.. boempatat...en meer.... De eerste consulen(ten) van het jeugdzorg (JIJ)heeft/hebben veel onterecht niet bewezen zaken ten mijne laste gerapporteerd in het dossier. Nogmaals ik heb veel bewijzen en info verzameld en bijgehouden. Er zijn zelfs dokters die mijn onschuld/bestaan/levensbeschouwing kunnen beamen... maar die werden blijkbaar niet gecontacteerd hoewel ik de eerste consulent een mail met alle contactgegevens bezorgde. !!! wat nu gedaan ? Ik ben nog steeds in shokk van de beschikking. Helaas is de beschikking van 25juli ....? Wat nu ?
Warme Groet
Malica

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 14 aug 2018 20:19

Heb u een advocaat?

Wat is een BOS en SOS consulent?

Issued
Berichten: 1227

#3 , 14 aug 2018 21:08

Kinderen onder toezicht plaatsen gebeurd niet zomaar hoor. Evenals ouders hun contact met hun kinderen aan strikte voorwaarden onderwerpen.

Zoals ik lees heeft u een sociaal onderzoek ondergaan. U geeft verder aan dat u professionele raad en advies negeert als het u niet zint.

U ziet blijkbaar de ernst van de zaak niet in en u wilt uw eigen aandeel niet erkennen, want u blijft met uw vinger naar een ander wijzen.

Ik denk dat u zich beter zou afvragen want u volgens de jeugdrechter dient te veranderen om terug normaal contact met uw kinderen te mogen hebben

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 16 aug 2018 20:14

CLB zal wel rapporteren zijn ze trouwens wettelijk verplicht.
Sociale onderzoeken gebeuren door maatschappelijk werkers van de dienst Jeugdzorg ( vroeger CB jeugdzorg nu het Ondersteuningscentrum jeugd of OCJ
en of door de sociale diensten van de jeugdpolitie.

Ik raad u aan in het vervolg wel naar de rechtbank te gaan want nu heeft de jeugdrechter een beslissing genomen op een eenzijdig dossier door uw afwezigheid.
Tevens contact op te nemen met uw vertrouwensarts en eens te bespreken wat u het beste kan doen voor uzelf en voor uw kinderen.

Terug naar “Echtscheiding”