RSZ

RSZ

Oumar
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

RSZ

#1 , 14 aug 2018 13:29

Ik heb een vraag? Ik had een bvba maar ben in januari2018 failliet gegaan. Ik heb heel wat schulden die ik moet betalen. Maar RSZ is de grootste hap! Maar ik hoor van mensen die failliet zijn gegaan? Dat zij dit niet meer moeten betalen? Kan er iemand mij duidelijkheid geven! Ik dank jullie bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2018 14:25

Ik heb een vraag? Ik had een bvba maar ben in januari2018 failliet gegaan. Ik heb heel wat schulden die ik moet betalen. Maar RSZ is de grootste hap! Maar ik hoor van mensen die failliet zijn gegaan? Dat zij dit niet meer moeten betalen? Kan er iemand mij duidelijkheid geven! Ik dank jullie bij voorbaat
Als dit een normaal faillissement is, en u heeft geen bestuursfouten gemaakt dan moet je niks meer betalen de schuld is niet van u maar van de bvba.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oumar
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2018 09:18

Beste En wat mag ik verstaaan onder bestuur fouten? Kan je mij een beetje verduidelijken. Ik dank je al

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2018 09:45

1/ het verzuim de nodige verzekeringen te nemen voor de handhaving van de activa van de vennootschap
2/ nalaten de handelshuur overeenkomst te hernieuwen;
3/ voorschotten of een krediet aan een insolvabele toestaan;
4/ gevaarlijke beleggingen uitvoeren;
5/ het laattijdig innen van een belangrijke schuldvordering;
6/ de vergaderingen van de raad van bestuur niet bijwonen;
7/ het dagelijks bestuur niet afdoende opvolgen of dit dagelijks bestuur aan een incompetent persoon delegeren;
8/ een onjuiste factuur niet tijdig protesteren;
9/ een contract afsluiten dat duidelijk ongunstig is voor de vennootschap
ENZ....

Dit word zeer weinig uitgesproken door de rechtbank.

Is geen bestuurders fout
de uitoefening van een verlieslatende activiteit, zolang er een wettelijke overlevingskans bestaat

Je bvba is in faillissement in januari, dan had u nu al op de hoogte moeten zijn van je bestuursfouten

Artikel 60 Faill.W.
Binnen de twee maanden na hun ambtsaanvaarding stelt de curator een memorie op die hij aan de rechter commissaris
overhandigd
. De rechter-commissaris vult ze eventueel aan en tekent ze mede , waarna ze wordt overgemaakt aan de Procureur.
In de memorie vermeldt de curator:
- de vermoedelijke toestand van het faillissement;
- de voornaamste oorzaken en omstandigheden;
- de kenmerken.

Als het parket je daar nu nog niet over aangesproken heeft, zal dit in orde zijn, bij veel curatoren mogen de gefailleerden de memorie zien
Deze memorie is een verslag in de vorm van een vragenlijst, die wordt ingevuld door de curator.

ik geloof niet dat je persoonlijk geholpen word door mensen met kennis van een faillissement !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”