Voorwaardelijke opzeg

Gerry123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Voorwaardelijke opzeg

#1 , 13 aug 2018 12:10

Hallo!

Ik heb besloten om mijn vaste contract bij mijn huidige werkgever op te zetten en verder te gaan aan als zelfstandige.
Nu is de situatie zo dat ik nog recht heb over een prestatie bonus over het afgelopen jaar. De uitbetaling van deze bonus vindt plaats in oktober, met als regel dat je in dienst moet zijn op het moment van uitbetaling.

Indien ik nu opzeg zou ik mogelijk in aanmerking komen voor 50% van de bonus. Mijn leidinggevende zegt dat ik eerst mijn formele ontslagbrief moet indienen, en dan gaan ze bepalen of ze deze gaan toekennen. Nu vroeg ik mij af of je in een ontslagbrief ook een opschortende voorwaarde kan opnemen, in de zin van dat als de uitzondering wordt afgewezen het ontslag nietig is? Is dat juridisch te verdedigen? 50% is voor mij nog acceptabel, maar indien het wordt afgewezen blijf ik net zo lief nog even zitten.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2018 12:49

Dit is wirt en zwart oftewel neem je u ontslag oftewel neem je geen ontslag.

Dit wil niet zeggen dat je daar niet mee kan onderhandelen, maar als je u ontslag geeft is natuurlijk een moeilijke zaak geworden om te onderhandelen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”