buitenzetten via deurwaarder

Jdh88
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

buitenzetten via deurwaarder

#1 , 30 jul 2018 18:44

Hallo,

Mijn moeder heeft net een deurwaarder aan de deur gehad waardoor ze 8 dagen krijgt om het appartement te verlaten. Ze woont samen met haar moeder waarmee ze nu een tijdje ruzie heeft. De verhuurder weet trouwens niet dat mijn moeder daar woont maar staat daar wel ingeschreven. Ikzelf vermoed dat de deurwaarder is gestuurd door mijn moeder haar broer. Voorgaande was er ook ruzie met een vechtpartij met mijn moeder en haar broer die trouwens 2 appartementen hoger woont. Mijn vraag is nu of dit wel mogelijk is? Moet er geen aangtekend schrijven gestuurd worden vooraleer er sprake is van een deurwaarder? Mijn moeder heeft het trouwens niet breed en wacht op een woning van het ocmw.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 30 jul 2018 18:46

Is er een vonnis van de vrederechter?

Jdh88
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jul 2018 19:20

Is er een vonnis van de vrederechter?
Ze zou blijkbaar 8 dagen hebben om te vertrekken van de vrederechter

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 30 jul 2018 19:23

Is er een vonnis van de vrederechter?
Ze zou blijkbaar 8 dagen hebben om te vertrekken.
Dat is niet de vraag van LeenW.
De vraag is: is dit een vonnis van de vrederechter?
Is er ooit een rechtsbrief verstuurd geweest naar je moeder?

Een deurwaarder kan enkel maar eisen als dit uitgesproken is door een rechter, en daar zou je moeder op voorhand een oproeping van moeten gekregen hebben.

Jdh88
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jul 2018 19:29

Is er een vonnis van de vrederechter?
Ze zou blijkbaar 8 dagen hebben om te vertrekken.
Dat is niet de vraag van LeenW.
De vraag is: is dit een vonnis van de vrederechter?
Is er ooit een rechtsbrief verstuurd geweest naar je moeder?

Een deurwaarder kan enkel maar eisen als dit uitgesproken is door een rechter, en daar zou je moeder op voorhand een oproeping van moeten gekregen hebben.
Ik had mijn antwoord aangepast. Het zou een vonnis zijn en neen ze heeft geen oproeping of rechtsbrief gehad

Blaatpraat
Berichten: 3795

#6 , 30 jul 2018 19:35

Lijkt me stug dat er een vonnis is als er geen rechtsbrief of oproeping aan te pas gekomen is.
Ik vraag me zelfs af of dit via een gewoon verzoekschrift kan, dit moet wellicht via dagvaarding, dus moet je moeder sowieso al een deurwaarder aan de deur gehad hebben.

Kun je een kopie van het exploot online plaatsen (doe gerust de namen en adres weg voor je het hier plaatst)?

Jdh88
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 jul 2018 19:39

Lijkt me stug dat er een vonnis is als er geen rechtsbrief of oproeping aan te pas gekomen is.
Ik vraag me zelfs af of dit via een gewoon verzoekschrift kan, dit moet wellicht via dagvaarding, dus moet je moeder sowieso al een deurwaarder aan de deur gehad hebben.

Kun je een kopie van het exploot online plaatsen (doe gerust de namen en adres weg voor je het hier plaatst)?
Ik ga mijn best doen om een kopie online te krijgen...ik zit namelijk nog aan zee en zie mijn moeder ten vroegste woensdag.
Alvast bedankt

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 jul 2018 19:41

Vonnis bij verstek?
Eventueel beroep aantekenen.
Werd het vonnis uitvoerbaar verklaard bij voorraad? Zoniet schorst hoger beroep de tenuitvoerlegging.

Jdh88
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 jul 2018 19:43

Vonnis bij verstek?
Eventueel beroep aantekenen.
Werd het vonnis uitvoerbaar verklaard bij voorraad? Zoniet schorst hoger beroep de tenuitvoerlegging.
Ik kan daar momenteel niet op antwoorden. Ik zie mijn moeder woensdag ten vroegste en neem dan een kopie en zet die hier op

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#10 , 30 jul 2018 19:54

8 dagen lijkt mij raar, standaard is het 30 dagen de welke op gegronde vraag van de persoon die moet vertrekken kan verlengd worden tot een paar maand

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 30 jul 2018 19:58

Dacht net hetzelfde. Nog nooit een DW geweten die iemand op 8 dagen op straat zet., en heb er enkele 10 tallen meegemaakt.

Jdh88
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 jul 2018 16:38

Vonnis bij verstek?
Eventueel beroep aantekenen.
Werd het vonnis uitvoerbaar verklaard bij voorraad? Zoniet schorst hoger beroep de tenuitvoerlegging.
https://www.datafilehost.com/d/39ae887d dit is het vonnis

Fons54
Berichten: 445

#13 , 31 jul 2018 16:45

Ik zou de namen toch onleesbaar gemaakt hebben....

Er is dus een vonnis bij verstek.

Didymus
Berichten: 2061

#14 , 31 jul 2018 16:54

Op basis van een eenzijdig verzoekschrift, uitvoerbaar bij voorraad en bezetter krijgt slechts 8 dagen de tijd om op te krasssen. Dat is toch wel straf; zelfs krakers werden vroeger meer ontzien.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 31 jul 2018 17:37

TS heeft hier wel niet verteld wat de voorgeschiedenis in deze zaak is. Als hij het daar al te bont heeft gemaakt versta ik het vonnis.
Mogelijks heeft hij al diverse malen een wettelijke opzeg gehad, maar heeft hier zijn voeten aan geveegd. En dan help enkel nog drastisch optreden

Terug naar “Huren”