Huurovereenkomst

lucie1965
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst

#1 , 21 jul 2018 05:27

Hallo, ik heb een huurovereenkomst afgesloten voor een appartement bij mijn inschrijving in de gemeente is gebleken dat het appartement niet gekend is bij stedenbouw en het een woning is dat opgesplitst is in drie delen waarvan twee delen verhuurt worden en een deel bewoont wordt door de huiseigenaar zelf.
Daar de woning opgesplitst is zonder aanvraag of bouwvergunning en de gemeente mijn aanvraag tot domicilie in dat appartement geweigerd heeft en mij automatisch ingeschreven heeft op het zelfde huisnummer en brievenbus als mijn huisbaas daar ik officieel samenwonend ben met mijn huisbaas .
Kan ik mijn huisbaas in gebreke laten stellen , de huurovereenkomst nietig laten verklaren en een schadevergoeding eisen om een nieuwe verhuis te regelen.
Zo niet ben ik gebonden aan de huurovereenkomst wat betreft de huur opzeg van drie maanden of kan ik verhuizen zonder huur opzeg.
De huur overeenkomst is niet geregistreerd en er is geen plaatsbeschrijving gemaakt bij intrede.
met vriendelijke groet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jul 2018 09:18

Kan gevaarlijk worden. Als verhuurder en/of de 2de huurder schulden hebben en er komt een deurwaarder kan hij de meubels of waardevolle spullen van de 3 bewoners aanslaan, dus ook die van u.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 24 jul 2018 23:21

Gezien niet geregistreerd - opgelet verhuurder heeft 2 maanden tijd - kan u in principe per onmiddellijk weg.
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Verhuurder zal dus zijn huis moeten regulariseren ... maar of dat zomaar kan is iets anders.
U kan bij de gemeente wel navraag doen en daar uw beslissing van laten afhangen.

Reclame

Terug naar “Huren”