Doktersbriefjes

PPraats
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Doktersbriefjes

#1 , 18 jul 2018 14:49

Beste ,

Ik heb een zwaar vermoeden dat een bepaalde dokter doktersattesten uitschrijft op aanvraag van de patient .
Telkenmale zijn het tevens attesten waaruit blijkt dat de "zieke" patient de woning mag verlaten .
Op 6 maand tijd gebeurde dit 4 maal en dit voor langere periode's .

Welke stappen kan ik eventueel ondernemen tegen de dokter ?

Met dank voor uw antwoord .

Mvg

PP

Milo72
Berichten: 1016

#2 , 18 jul 2018 14:51

bent u de werkgever van de persoon die die doktersbriefjes krijgt ? Dan kan u een controlearts inschakelen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2018 15:19

Beste ,

Ik heb een zwaar vermoeden dat een bepaalde dokter doktersattesten uitschrijft op aanvraag van de patient.
Nogal een gerief, hé, zo'n glazen bol?
Telkenmale zijn het tevens attesten waaruit blijkt dat de "zieke" patient de woning mag verlaten .
Heu, het overgrote deel van de ziektebriefjes zijn van die aard, hoor. Hoe geraakt een zieke anders bij de apotheker voor zijn medicamenten?
Welke stappen kan ik eventueel ondernemen tegen de dokter?
Welke schade ondervind u hiervan of in welke zin bent u betrokken partij? Als je geen betrokken partij bent, kan je hooguit uw verhaal doen bij de orde der geneesheren, maar die gaan er volgens mij verder weinig mee doen, hoor. Zij gaan zich in de eerste plaats dezelfde vraag stellen: hoe jij kan weten dat een ziektebriefje onterecht is? Hoe ga jij de toestand van een patiënt beoordelen? Het is niet omdat iemand fluitend in de tuin staat te werken, dat deze persoon geen psychologische problemen kan hebben, om maar iets te zeggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

jef007
Berichten: 1681

#4 , 18 jul 2018 18:35

ben je zelf een dokter? heb je zelf die persoon onderzocht?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jul 2018 19:26

Als je de werkgever bent alle dagen een controle arts sturen, je kan deze huisarts niks doen, deze persoon kan op het ogenblik dat hij zich aan bied ziek zien en wonder bij wonder een uur nadien zich goed voelen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 jul 2018 20:07


Telkenmale zijn het tevens attesten waaruit blijkt dat de "zieke" patient de woning mag verlaten .
Op 6 maand tijd gebeurde dit 4 maal en dit voor langere periode's .
Oh kijk !

Ik heb er de afgelopen maanden ook 4 gehad
Telkens met toelating woning te verlaten (al ging dat in 3 vd 4 keren amper)
Allemaal netjes terecht ook
Bij externe behandelingen zal dat ook standaard gegeven worden - net wegens zever met dwaze praktijken van controle-artsen


Als u werkgever bent, stuurt u een controle-arts ...

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 19 jul 2018 10:21

controle arts kost je natuurlijk wel centen ;-)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jul 2018 10:26

controle arts kost je natuurlijk wel centen ;-)
Hoeveel denk je ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Praat café”