terugvordering ziekenfonds

Ajoin007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

terugvordering ziekenfonds

#1 , 16 jul 2018 17:01

Beste,

Wij dienen 700€ terug te betalen aan de CM omwille van een berekeningsfout bij een ziekteuitkering.
Dit gaat over 346,71€ loon en 353,34€ bedrijfsvoorheffing. Volgens de CM werd de uitkering berekend op een voltijdse betrekking. Het gaat hier echter om een 4/5e betrekking met vergoeding van de RVA.

De periode waarover men spreekt in de brief gaat over 08-02-2018 tot 24-03-2018 dewelke tevens ook foutief is (dit dient het jaar 2017 te zijn).

Is de mutualiteit in de fout gegaan met haar berekeningen of zijn wij in de fout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 16 jul 2018 20:39

Mij lijkt het alvast niet dat je de bedrijfsvoorheffing dient terug te betalen, dit heb jij immers ook nooit gekregen van hun.

Als je teveel uitbetaald gekregen hebt, is het trouwens ook logisch dat je moet terugbetalen.

Het enige dat je hier zou kunnen doen, is lastig zijn omwille van de datums, maar dan sturen ze je gewoon een nieuwe brief.

Ajoin007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jul 2018 14:03

Wel, mij lijkt het dat het ziekenfonds hier in de fout is. De periode is foutief alsook is het hun fout dat de berekening foutief is. Ook zou ik nog eens bedrijfsvoorheffing moeten betalen die ik nooit heb gekregen?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 17 jul 2018 14:13

Die bedrijfsvoorheffing wordt wel verrekend in het aanslagbiljet van de belastingen.
Die krijg je dus wél terug.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Loon”