Terugvordering uitkering CM

debrabracke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugvordering uitkering CM

#1 , 12 jul 2018 20:02

Hallo,

Ik kreeg deze namiddag een mail van de CM dat ze een terugvordering van 2843,24€ willen doen omdat ik vorig jaar van de periode 11/01/2017 tot en met 30/04/2017 een te hoog dagbedrag werd uitbetaald. Er werd mij een dagbedrag van 81,55€ uitbetaald, hetgeen veel hoger ligt dan 60% van het maandloon dat uw werkgever ons bezorgde. Zo staat er in de mail.
Ik werk niet meer voor die werkgever (zij was de reden dat ik op ziekenkas zat) en het is al meer dan een jaar geleden. Kunnen ze dit zomaar doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2018 10:26

Ja, indien u een te hoge uitkering gekregen hebt, kan de CM deze terugvorderen. U kan hen vragen om een afbetalingsplan uit te werken, zodat u dit in schijven kan terugbetalen.

Wat is de reden dat u een te hoog bedrag kreeg? De CM vraag zowel u als uw werkgever om de nodige inlichtingen om het dagbedrag te bepalen.

U wist zelf toch ook dat u 60% van uw loon ging ontvangen als uitkering? Als je dan €81,55 per dag krijgt, wetende dat de zaterdagen ook uitbetaald worden, heb je een goeie €2000 per maand. Als dat 60% is van uw normale loon, zou dit normale loon meer dan €3.300 geweest zijn? Je merkt dit toch op, eens de uitbetalingen beginnen, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Loon”