Zwanger tijdens opzegperiode

Woutervg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Zwanger tijdens opzegperiode

#1 , 11 jul 2018 14:05

Beste,

Eind mei werd mijn vrouw ontslagen bij haar werkgever. De reden hiervoor was dat haar functie verdwijnt. Momenteel is ze in opzegperiode, een opzegperiode die stopt op 14 juli aanstaand.
Sinds 2 dagen weten we echter dat mijn vrouw zwanger is.
Volgens de info die ik online kan vinden werkt een zwangerschap opschortend voor een opzegperiode. Kan iemand me advies geven in deze situatie?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 jul 2018 14:32

Ik weet niet wat u online hebt gelezen, maar dit verandert niks.
"sowieso" schrijf je zo.

Woutervg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2018 14:50

Ook niet indien mijn vrouw in een sector werkt waar er in principe werkverwijdering geldt vanaf het moment dat de zwangerschap vastgesteld wordt? (Sociale sector met probleemkinderen/gebrekkige hygiënische omstandigheden?)

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 11 jul 2018 15:00

En hoe hadden wij hier moeten raden dat ze in een dergelijke sector actief is?

Is de werkgever al op de hoogte? Werkverwijdering wegens zwangerschap schorst de opzegtermijn, maar ik vrees dat het in dit geval daarvoor te laat zal zijn; ze moet daarvoor eerst langs bij de arbeidsgeneesheer.
"sowieso" schrijf je zo.

Woutervg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jul 2018 15:07

Bedankt voor uw antwoord en sorry dat ik niet volledig was in mijn eerste vraag.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”