Legerdienst

krcgenk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Legerdienst

#1 , 19 jun 2018 23:18

Ik ben als vrijwilliger in het leger geweest voor 2 jaar van 1979 tot 1981.
Nu heb ik gehoord dat de jaren voor 1982 dat ge in dienst zijt geweest in het leger dubbel geteld mogen worden voor uw loopbaan te berekenen , klopt dit wel ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 20 jun 2018 13:51

Al eens een simulatie gedaan op mypension.be?

boeman
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 17:43

ik vrees dat het allemaal nie veel uitmaakt twee keer niets is ook niets
ik ben gans mijn leven grensarbeider ,heb dus alleen maar in Belgie mijn legerdienst gedaan
ik heb mijn berekening gekregen via mypension 10 euro per maand jodelaiti

Reclame

boeman
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2018 17:44

oja en da was in 1981

Mathieu Rutten

#5 , 25 jun 2018 22:37

Beste,
telt niet dubbel. Indien u 60 jaar was op 01.12.2015 en voldoende loopbaan bewees, kan u nog profiteren van het oude en zeer gunstige stelsel grensarbeid.
Zodra uw Belgisch rustpensioen betaalbaar wordt samen met bv. uw Nederlands ouderdomspensioen, zal u heel wat voordelen halen uit uw Belgische bedrag. U zal als postactieve verplicht ziekenfondsverzekerd worden in en ten laste van België, waardoor uw Nederlandse uitkering bruto=netto. Dit geldt ook voor de wia in combinatie met uw Belgische pensioen. Indien uw Belgisch pensioen ingaat na 01.01.2019 kan u voor de jaren beroepsmilitair een overheidspensioen bekomen. U kan best een overzicht van uw grensarbeiderstijdvakken bezorgen aan my pension met de vraag de vroegste ingangsdatum te bepalen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Jabbe
Berichten: 586

#6 , 26 jun 2018 13:01

Beste Thieu,
Is uw antwoord hetzelfde voor TS (krcgenk) die (volgens zijn vraag en in tegenstelling tot boeman) geen grensarbeider was?
Dank,
Jabbe

Mathieu Rutten

#7 , 26 jun 2018 16:07

Collega,
Ik heb op beide "vragers" tegelijkertijd geantwoord. Trouwens voor de loopbaanvoorwaardetelling vervroegd pensioen wordt er altijd enkel geteld. Als je gedurende hetzelfde jaar bv. in de drie stelsels een pensioen zou opgebouwd hebben, telt dit toch maar voor 1 jaar in de loopbaanvoorwaardetelling.

Soms moeten grensarbeiders geconfronteerd worden met feiten en niet enkel met zever in de kranten of zever van bepaalde politici die niet weten waar ze het over hebben.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

boeman
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jun 2018 14:04

Beste Thieu,

bedankt voor de info maar ik wou alleen aantonen hoe de Belgische staat de mensen " beloont" die verplicht legerdienst moesten vervullen.
De meesten zullen dit niet weten aangezien de legerdienst wel niet apart zal verrekend worden.Aangezien ik anders totaal in Belgie niet gewerkt heb kan ik precies zien wat ze ervoor pensioen betalen.
Als ik dit uitreken 10 maanden en daarvoor 10 euro krijgen, wil ruwweg zeggen gerekend met een loopbaan van 45 jaar van een totaal pensioen van 540 euro per maand
Een aalmoes in mijn ogen.Ze verplichten je in t leger te gaan en daarna zijn ze nog te beroerd om er een normaal pensioen voor te geven.
Leve Belgie

Terug naar “Pensioenen”