Ambtenaar in dispo - vrijwillig vertrek - opzegtermijn verkorten HOE?

hollebollegijs1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ambtenaar in dispo - vrijwillig vertrek - opzegtermijn verkorten HOE?

#1 , 19 jun 2018 12:41

Hallo

De kogel is door de kerk. Na bijna een jaar in disponibiliteit te verkeren omwille van een ernstige burn-out, heb ik besloten om mijn ontslag te betekenen.
Ik kreeg een jobaanbieding in de privé, kort bij huis, met betere voorwaarden dan bij de overheid.
Echter zij willen mij zo snel mogelijk in dienst.

Hoe pak ik dit best aan?
Ik heb een ontslagbrief gemaakt, die zowiso deze maand nog vertrekt, gezien de uiterste indiensttreding bij mijn nieuwe WG 1 augustus is (en wettelijke opzeg is 30 dagen).
Maar zoals ik zei, zou mijn nieuwe WG graag hebben dat ik ASAP opstart.
Ik overweeg een gesprek aan te gaan bij mijn overheidsdienst, maar wie juist ?? de voorzitter? de Directeur generaal van mijn dienst, mijn hierarchische meerdere ???
Hoe laat ik ons gesprek (indien akkoord voor verkorte opzeg) noteren, zodat het geen "loze" belofte blijkt, achteraf???
Neem ik zelf een voorbereidde brief mee -Wat zet ik er dan in ?

PS: ik was compleet eerlijk bij mijn nieuwe WG ivm ziekte - burnout etc ... en toch kreeg ik de job ... "forza" "woehoe" "yess"

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding