2de auto kopen op zelfde naam

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

2de auto kopen op zelfde naam

#1 , 16 jun 2018 06:51

Ik wou een inlichting vragen.
Ik ben een gepensioneerde mens met een laag pensioen inkomen en mijn dochter heeft een krediet gekregen voor een wagen.
Ze heeft wel nog schulden waar er maandelijks bij haar geld wordt afgenomen, ik heb besloten om haar te helpen en de wagen onder mijn naam te nemen maar is dit niet gevaarlijk om 2 wagens op mijn naam te hebben met een klein pensioen?
Ik zelf heb geen schulden behalve nog een krediet op mijn eerste wagen die ik nog moet afbetalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2018 07:21

Er is één probleem !

Je dochter heeft een krediet gekregen waardoor de factuur van de wagen automatisch op haar naam moet staan.

Je kan die wagen inschrijven op u naam dit is geen probleem dit kan van geld uit het verleden zijn.

Maar een inschrijving bewijs is NIET het bewijs van eigendom, dit staat duidelijk op je inschrijving van je auto, kijk maar eens., Enkel de factuur is het bewijs van eigendom ondanks dit op een andere naam is ingeschreven.

de factuur moet op je naam staan anders is dit een werk voor niks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2018 08:27

Ja hoor de wagen en factuur en verzekering zal op mijn naam staan maar ik heb wel een kleine pensioen.Mijn vraag is of dat ik geen probleem met belastingen of dergelijke zal krijgen.Wanneer mijn dochter haar schulden binnen 6 maanden afbetaald zijn gaat ze de wagen terug op haar naam zetten.Enkel dit is mijn probleem dat het mij geen problemen gaat bezorgen op mijn naam want indien de belastingen zien dat je 2 wagens op je naam hebt dat dit niet zo gezond is denk ik.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 16 jun 2018 08:56

Ik heb zo de indruk dat de dochter bij een niet heel kosjere instelling een lening gekregen heeft aan een veel te hoog tarief.
Immers, hoe kan ze een lening krijgen als ze nog schulden heeft waar blijkbaar al loonbeslag voor toegepast wordt?

Hoedanook, als het geld van een niet zo kosjere instelling komt, maakt het niet uit op wiens naam de wagen staat, het is dan immers geen wagenkrediet maar een persoonlijke lening.Voor een wagenkrediet moet de factuur immers staan op naam van de kredietnemer (ivm. eigendomsvoorbehoud)

De belastingen gaan niet vallen over het feit dat er 2 wagens op de naam van TS staat.

P.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jun 2018 09:07

Maar hoe ga je na 6 maanden die wagen op haar naam zetten ???

Dit gaat redelijk wat centen kosten, aan taxen , belasting op in verkeerstelling (BIV, dit zal moeten want dit gaat een verkoop tussen u en je dochter zijn !

En zoals men al schreef dit gaat een persoonlijke lening zijn waar zeer veel kosten aan verbonden zijn, want als je in loonbeslag bent heb je een vonnis gehad of loon overdracht , als ook hoog waarschijnlijk op de zwarte lijst !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2018 11:29

Oké ik ga het nog eens uitleggen mijn dochter heeft geen schulden bij banken of dergelijke en staat niet op de zwarte lijst en inderdaad heeft ze een persoonlijke lening gekregen van de bankmijn dochter heeft schuld gemaakt bij een winkel die een vonnis tegen haar gewonnen heeft.Nu het enige wat ik hier vraag en of dat voor jullie koosjer is of niet (ben toch niet Joods hahaha) of ik het op mijn persoonlijke naam de auto als de verzekering kan zetten en dat ik geen problemen krijg met belastingen en dergelijke als ik een zeer klein pensioen heb dat is alles wat ik vraag!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jun 2018 11:43

U moet wel aan de verzekering laten weten dat uw dochter de gebruikelijke bestuurder is.

Fons54
Berichten: 445

#8 , 16 jun 2018 12:21

Er is één probleem !

Je dochter heeft een krediet gekregen waardoor de factuur van de wagen automatisch op haar naam moet staan.

Je kan die wagen inschrijven op u naam dit is geen probleem dit kan van geld uit het verleden zijn.

Maar een inschrijving bewijs is NIET het bewijs van eigendom, dit staat duidelijk op je inschrijving van je auto, kijk maar eens., Enkel de factuur is het bewijs van eigendom ondanks dit op een andere naam is ingeschreven.

de factuur moet op je naam staan anders is dit een werk voor niks.
Is niet noodzakelijk waar. Ik heb een krediet voor een wagen terwijl factuur, inschrijving en verzekering op naam van mijn vrouw is.

Fons54
Berichten: 445

#9 , 16 jun 2018 12:24

En kredietis weldegelijk via de bank en geen persoonlijke lening.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 jun 2018 12:47

Dit zal zijn omdat jullie gehuwd zijn,

VB: ik neem krediet voor een wagen 20.000€
en u krijgt de factuur van deze wagen!
Dit geloof je nu toch zelf niet.

Dit kan misschien omdat je man en vrouw bent, maar anders geloof het toch zelf niet hé.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

puttemanp
Berichten: 613

#11 , 16 jun 2018 13:02

VB: ik neem krediet voor een wagen 20.000€
en u krijgt de factuur van deze wagen!
Dit geloof je nu toch zelf niet.
Kan wel hé. Het is een persoonlijke lening (veel te duur voor een wagen, maar kom, da's een andere discussie). Geld wordt op de rekening gestort.
Wagen wordt betaald met overschrijving of bankcheque. Voor de dealer maakt het niet uit wie betaald, of van welke rekening het geld komt, als er maar betaald is. Dealer zal de factuur zetten op de naam die de klant wenst.

Anders is het met een wagenkrediet waar de factuur op naam van de kredietnemer MOET staan (eigendomsvoorbehoud).

P.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 jun 2018 13:09

Dat is toch ongelofelijk ik vraag een simpele vraag en er wordt mij hier helemaal anders beantwoordt.
Ik vraag indien ik via mijn rekening nr een 2de wagen koop die (waardoor het geld van mijn dochter naar mijn rek nr gestort is geweest) op mijn naam zal staan en ook de verzekering of dat ik geen problemen zou krijgen met belastingen door mijn te kleine pensioen. Dat is mijn vraag dat is alles wat ik vraag. Ik wil die wagen voor mijn dochter kopen op mijn naam (factuur) en verzekering das al.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 16 jun 2018 13:12

Dat is toch ongelofelijk ik vraag een simpele vraag en er wordt mij hier helemaal anders beantwoordt.
Ik vraag indien ik via mijn rekening nr een 2de wagen koop die (waardoor het geld van mijn dochter naar mijn rek nr gestort is geweest) op mijn naam zal staan en ook de verzekering of dat ik geen problemen zou krijgen met belastingen door mijn te kleine pensioen. Dat is mijn vraag dat is alles wat ik vraag. Ik wil die wagen voor mijn dochter kopen op mijn naam (factuur) en verzekering das al


.
Sorry hoor maar in mijn eerste antwoord is wel je vraag beantwoord !


Je kan die wagen inschrijven op u naam dit is geen probleem dit kan van geld uit het verleden zijn.
Je heeft er misschien over gelezen !! :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#14 , 16 jun 2018 13:36

Bedankt Lowie en als ik geen geld uit het verleden heb gehad? Het is mijn dochter die mij dat geld gestort had kan dat geen kwaad?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 16 jun 2018 13:43

Bedankt Lowie en als ik geen geld uit het verleden heb gehad? Het is mijn dochter die mij dat geld gestort had kan dat geen kwaad?

Neen en het zijn nu ook niet honderd duizenden euro's hé , als gepensioneerde mag je iets op zij zitten hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”