Waarborg studentenkot

Karlientje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Waarborg studentenkot

#1 , 09 jun 2018 09:31

Beste
Mijn dochter gaat volgend jaar op kot in Gent. Ik zal uiteraard de helft van de huur hier elke maand betalen. Lijkt mij evident. Toch vraag ik mij af of ik ook de helft van de waarborg van het kot moet betalen aan de papa, die elke maand de betaling met de kotbaas vereffent. Want ooit wordt dit teruggestort naar de papa en is het bijlange niet zeker dat ik die helft die ik erin stopte ook zal terugkrijgen. Zo'n dingen geraken ook vergeten. Mag ik zeggen dat ik de helft van de waarborg niet betaal omdat hij deze sowieso, normaal gezien toch, volledig zal terugkrijgen?
Zou dit graag weten met zekerheid voor ik dit communiceer.
Alvast bedankt.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 09 jun 2018 13:25

afspreken met de andere ouder: ofwel betaalt u, ofwel betaalt de vader de waarborg. en diegene die de waarborg betaalt aan de verhuurder, krijgt dan later ook de waarborg terug. De waarborgbetaler krijgt ook het bewijs van de verhuurder dat de waarborg is betaald en kan dan ook ten persoonlijke titel innen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 21 jun 2018 19:45

Maar mogelijk wel met aftrek van schadekosten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”