weigering toepassing overgangsmaatregel

Paraguayo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weigering toepassing overgangsmaatregel

#1 , 27 mei 2018 23:22

Geachte,
Circa 10 maanden geleden heb ik mijn (gemengd werknemer/zelfstandige) pensioen aangevraagd. Na een aanvankelijke fout gemaakt door de dienst, waarbij ikzelf de gemaakte fout aanwijs d.m.v. de huidige geldende overgangsmaatregel, weigeren zij deze maatregel toe te passen. Bij de betwisting ontving ik reeds vele brieven en mails waarin zij bevestigen dat het artikel 107/1 in KB 28.12.2011 bestaat en ik voldoe aan de gestelde voorwaarden (met o.a. toegekende minieme uitkeringen ten gevolge van dit artikel), maar toch bij de oorspronkelijke beslissing blijven inzake "totale pensioen". Daarvoor zou ik nog drie jaren moeten wachten. Als voorbeeld van hun onbegrijpelijke argumentatie; de kabinetsattaché bevestigt mij de mogelijkheid om via een overgangsmaatregel in de wet 28.12.2011 pensioengerechtigdheid te zijn voor het totale pensioen, maar weet blijkbaar niet dat artikel 107/1 een "overgangsmaatregel" is toegevoegd aan de wet 28.12.2011.
Daarbij wetende dat ik sinds 2011 "pensioengerechtigd" ben, maar dit niet wist en dus niet tijdig heb aangevraagd, smaakt hun beslissing heel zuur.
Kortom: de pensioendienst gaat hier duidelijk haar boekje te buiten i.v.m. de toepassing van de wetgeving, en ook de deontologische code waaraan zij onderworpen zijn wordt volledig genegeerd. Steeds wordt ik door hen verwezen naar de arbeidsrechtbank, maar dergelijke procedure duurt nu al meer dan drie jaren, en is daarom ook geen oplossing.
Graag wil ik u de persoonlijke pensioengegevens en het uitgewerkte artikel ter staving van mijn klacht overmaken (= 1 bladzijde) maar ik weet niet hoe die te mailen of te bezorgen.
Welke mogelijkheden heb ik nu tegen deze onwettige beslissing nog ter beschikking?
Met de meeste hoogachting.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding