diploma's

louisbouman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

diploma's

#1 , 26 mei 2018 10:16

kan mijn werkgever weigeren mij de door mij behaalde diploma's weigeren te overhandigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2018 12:53

Hoe komt u werkgever aan u diploma's, of werkte u in een school ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 27 mei 2018 09:53

Als de werkgever niet de uitgever is van die diploma's: vraag gewoon een duplicaat bij de onderwijsinstelling aan.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 27 mei 2018 15:59

Klein vermoeden dat het gaat over getuigschriften ipv diploma's vb getuigschrift van opleiding tot vorkliftvoerder binnen het bedrijf

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2018 16:15

Ik denk dit ook dat het daarom gaat, heb weet van ook zo een zaak en die heeft het nooit gekregen, de werkgever zei ik heb het betaald en het was een volledig betaalde opleiding en ik hou deze in !

Ze hebben er niks kunnen aan doen, maar wetten zijn er om veranderd te worden en dit kan nu reeds veranderd zijn ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8836

#6 , 27 mei 2018 21:05

Toch eens met de vakbondsafgevaardigde binnen het bedrijf gaan praten als het inderdaad over zo'n attest gaat waar je de proeven voor hebt afgelegd; als je geslaagd was, moet je minstens een kopij kunnen krijgen van dat attest. Is het afgelegd in een opleidingscentrum buiten het bedrijf, contacteer dan dat centrum en vraag een duplicaat. Maar wettelijk mag het bedrijf dit niet inhouden; Dat is een persoonlijk bewijs van je competenties.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 mei 2018 16:07

Ik vraag me af of zo'n opleidingscentrum dit certificaat zomaar aan de werkgever mag bezorgen ipv de werknemer? Ik heb ook al ettelijke opleidingen gevolgd die betaald werden door de werkgever, maar de getuigschriften / certificaten en diploma's werden telkens aan mijn bezorgd, en de de werkgever kreeg daar een duplicaat van.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 mei 2018 16:14

Ik vraag me af of zo'n opleidingscentrum dit certificaat zomaar aan de werkgever mag bezorgen ipv de werknemer? Ik heb ook al ettelijke opleidingen gevolgd die betaald werden door de werkgever, maar de getuigschriften / certificaten en diploma's werden telkens aan mijn bezorgd, en de de werkgever kreeg daar een duplicaat van

.
Ik heb weet van een attest voor een clark en dit werk rechtstreeks aan de werkgever gestuurd, verhoging rijbewijzen vb C verhogen naar D is persoonlijk.
Zal ook aan het centrum liggen zeker !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 mei 2018 16:23

Ik zou denken dat zo'n attest bewijst dat de WERKNEMER bepaalde competenties heeft, en zo'n attest dus persoonsgebonden is. Het is niet omdat die werknemer het bedrijf verlaat dat hij plots die competenties verliest...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”