Niet-naleving overeenkomst

Sigi V
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet-naleving overeenkomst

#1 , 25 mei 2018 12:30

Hoi,


Ik heb een vraag omtrent het niet naleven van een onderlinge overeenkomst welke bekrachtigd is door een vonnis.

Ik en mijn ex hebben samen een overeenkomst opgesteld over onze 2 zonen (14j - 16j) maar blijkbaar interpreteren we heel wat zaken op een eigen manier waardoor hij zijn deel niet nakomt en ik hierdoor financiële schade lijdt. Van alimentatie is geen sprake, enkel van bijzondere kosten (school, medische zorgen, beugel, steunzolen, hobby's enz..) Als ik na een kwartaal een afrekening opmaak dan beslist hij op eigen houtje of hij al dan niet betaald en ook wat hij wel of niet betaald. Dit dan ook nog zonder enige vorm van communicatie naar mij toe.

Bellen of sms'en kan ik hem niet want daar ben ik op geblokkeerd, ik heb enkel een mail adres waar ik de rekeningen naar stuur.
Als ik in deze mail een vraag stel krijg ik daar NOOIT enige reactie of antwoord op.
Dit gaat zo nu al bijna 2 jaar.

Na meermaals aandringen op een gesprek zonder resultaat heb ik dan een deurwaarder in de hand genomen.
Zonder advocaat want daar heb ik echt geen budget voor.
Hij daarentegen heeft een zeer goede advocate in de hand wat het mij echt moeilijk maakt maar ik wil dit niet afgeven!

Nu heeft hij ineens wel 1/5 van het openstaande bedrag betaald en de rest wordt bediscussieerd via zijn advocate.
Als ik nu verder beslag zou laten leggen zou ze naar de beslagrechter stappen.
Is dit als afschrikmiddel bedoeld of gaat het me zuur opbreken als ik dit ga doorzetten?

Ook wil mijn jongste zoon (14j) sinds augustus niet meer naar zijn papa gaan waardoor hij voltijds bij mij verblijft. Zijn vader weigert echter om een verandering door te voeren aan de overeenkomst terwijl dit toch een drastische verandering is en ik nu de kosten volledig alleen moet dragen.

Wat zijn de stappen die ik het beste kan ondernemen om mijn achterstal vereffend te krijgen alsook een aanpassing van de overeenkomst?
Geld voor een advocaat heb ik niet en recht op een pro deo heb ik ook niet.
Communiceren doet de tegenpartij op geen enkele manier. Ik mag mailen en vragen wat ik wil.. er komt 0,0 reactie.

Zo heb ik op een gegeven moment gemaild dat als hij geen reactie zou geven ik ervan uit zou gaan dat hij zich akkoord stelt met het openstaande en de nieuwe afspraken en dat achteraf deze zaken niet meer ter discussie konden gebracht worden.. Uiteraard weer zonder enige reactie. Is dit dan iets wat ik kan doorzetten of telt dit niet?

Ben een beetje radeloos aan't worden en weet niet goed hoe ik dit op de juiste manier moet aanpakken.

Alle raad en advies meer dan welkom :)


Groetjes Sigi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 09 jun 2018 01:11

Misschien toch best terug naar de familierechtbank gaan.
Al of niet met een pro deo advocaat.
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”