Contract korte duur verlengen

Ben654
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Contract korte duur verlengen

#1 , 22 mei 2018 19:09

Hallo

Ik heb een huurcontract van 3 jaar samen met mijn vriendin. Dit contract zal over een vijftal maanden op zijn einde lopen. Volgens het contract zal dit zonder tegenbericht automatisch omgezet worden naar een contract van 9 jaar.

Ik ben intussen aan het bouwen en zou graag eind 2019 in dit huis gaan wonen.

Ik lees dat ik mijn contract van korte duur van 3 jaar niet kan verlengen, dus dan zit ik automatisch vast aan een contract van 9 jaar?

Ik lees ook dat ik dan opzeg moet betalen aan de hand van hoeveel jaar het contract in voege is (1, 2 of 3 maanden). Tellen de eerst 3 jaar van het contract van korte duur hierin mee? maw zit ik al automatisch bij die opzeg van 1 maand. Of moet mijn nieuw contract van 9 jaar hiervoor eerst 2 jaar lopen?

Alvast bedankt!

Ben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 22 mei 2018 19:36

Je zit dan in het 4e jaar van een 3/6/9: 3 maand vooropzeg ingaand op de eerste van de maand volgend op je opzeg maar GEEN opzegvergoeding meer. Deze was alleen van toepassing de eerste 3 jaar (die voorbij zijn)

Als je eerder dan die 3 maand vooropzeg weg wilt en er is een nieuwe huurder dan stopt uw huur vanaf de dag dat de nieuwe huurder betaalt.

Dit in de veronderstelling dat het huurcontract geregistreerd is.

PS Beter een maandje extra huren om “rustig” te verhuizen dan rush-rush in een werf te moeten intrekken.

Reclame

Terug naar “Huren”