Fiscale lijst en successieaangifte uit 2015 opvragen

semendjo1978
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Fiscale lijst en successieaangifte uit 2015 opvragen

#1 , 22 mei 2018 17:16

Hallo,

even in het kort de situatie schetsen: grootmoeder overleden in 2015, grootvader overleden in 2018. Hadden 2 dochters, waarvan 1 mijn moeder was, die is overleden in 2007. Successieaangifte bij overlijden grootmoeder gedaan door tante X ( dochter 2). Zij gaat nu ook de succesieaangifte doen voor mijn grootvader, maar naar wij vermoeden met onjuiste gegevens (bedragen).
Kunnen wij (ik en mijn broer) als kleinkinderen en erfgenamen:
- de fiscale fiche opvragen die bij het overlijden van mijn grootmoeder is gebruikt om de successieaangifte in te vullen
- een kopie opvragen van de successieaangifte die destijds is ingediend?

Zoja, naar welke instanties moeten wij ons dan wenden? Kan dat eventueel online opgevraagd worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 23 mei 2018 19:22

U was in 2015 betrokken erfgenaam, ook al heb je misschien niet geërfd. Jij kan inzage krijgen van de aangifte van de nalatenschap bij het Kantoor van Registratie, dat bevoegd is voor de gemeente waar uw grootmoeder woonde bij haar overlijden.
De aangifte zal wel geklopt hebben, want voor vb. banktegoeden kan de aangifte niet afwijken van hetgeen de bank zelf doorgeeft aan de fiscus. Wat de verdeling betreft, kan natuurlijk allerlei dingen zijn gebeurd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”