Oma die huis wil verkopen

LauraV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oma die huis wil verkopen

#1 , 22 mei 2018 17:08

Beste,

Zoals in het onderwerp staat wil mijn oma haar huis verkopen... maar ze heeft 7 kinderen.
Ze wil zonder toestemming van haar kinderen het huis verkopen want er komt enkel ruzie van in de familie.
Is er een mogelijkheid dat ze dat kan doen zonder toestemming?

Met vriendelijke groeten
Laura

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 22 mei 2018 17:16

Maar Oma mag haar huis gerust verkopen. Ze heeft daar geen toestemming voor nodig. Als het natuurlijk haar huis is. als de helft van de woning van haar vooroverleden echtgenoot is, dan kan ze het huis ook verkopen en moet de helft van de verkoopprijs op een aparte rekening gezet worden. Want dat is de naakte eigendom van haar kinderen. Zij kan jaarlijks wel de interesten van die som gebruiken naar goeddunken (vruchtgebruik) Haar eigen helft van de verkoopsom van het huis, mag ze besteden zoals ze wil. Maar misschien best gebruiken voor haar oude dag (rusthuis, extra zorg) Niemand is verplicht zijn persoonlijke eigendom intact te laten voor de erfgenamen. Als het op is, is het op.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 23 mei 2018 19:37

Iets te simpel gezegd. Moeder kan afdwingen dat het huis verkocht wordt. Maar de kinderen moeten akkoord zijn en meetekenen. Zij dienen wel hun deel van de verkoopprijs ontvangen. Moeder dient in voorkomend geval wel vergoed te worden voor haar vruchtgebruik.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”